Antimicrobial therapy

מאפיינים מולקולריים ודרכי הדבקה של Enterobacterales המייצרים NDM בבתי חולים בישראל (J Antimicrob Chemother.)

מחקר חדש הדגים את המאפיינים מולקולריים ודרכי ההדבקה  של Enterobacterales המייצרים NDM בבתי החולים בישראל.

מחקר ישראלי חדש שפורסם ב-Journal of Antimicrobial Chemotherapy הראה כי מבנה האוכלסייה של Enterobacterales המייצרים NDM בבתי החולים בישראל הינו מורכב ומגוון.

Enterobacterales המייצרים NDM מהווים 34.9% ממקרי ה-Enterobacterales החדשים המייצרים קרבפנמז (Carbapenemase) בבתי החולים בישראל. מטרות המחקר היו לאפיין את ההרכב הגנומי של מקרי ה-Enterobacterales המייצרים NDM ושל האלמנטים הגנטיים הניידים (mobile genetic elements) שלהם ולזהות אירועי העברה של Enterobacterales המייצרים NDM.

המחקר כלל 212 זנים של  Enterobacterales המייצרים NDM מ-203 חולים. רוב הזנים  (n=157; 74%) היו נשאים של  הגן blaNDM-1, ואחריו הגנים blaNDM-5  (n=48) ו-blaNDM-15 (n=7). המינים הנפוצים ביותר של Enterobacterales המייצרים NDM שנצפו היו Klebsiella pneumoniae (n = 67), Escherichia coli (n = 65) ו-Enterobacter cloacae (n = 45), כולם הציגו מבנה שבטי מגוון מאוד. רוב המקרים שהכילו blaNDM-1 (134/157; 85%) חולקו לתשעה מודולים שונים של אלמנטים גנטיים ניידים, שהתחלקו באופן מגוון במינים שונים ובבתי חולים שונים.

המחקר נערך במרכזים הרפואיים תל אביב סוראסקי, רמב”ם ושערי צדק. כל זני ה-Enterobacterales המייצרים NDM שזוהו בין ינואר 2018 ליולי 2019 נכללו במחקר. ניתוח פילוגנטי התבסס על מרחקי core-genome SNP. מרחק ליבה-גנום של פחות מ-5 SNPs בין מקרים שזוהו בחולים עם תקופות אשפוז חופפות רמזו על אירוע העברה פוטנציאלי. אלמנטים גנטיים ניידים סווגו על ידי השוואה שלflanking regions של  גן blaNDM.

למחקר ב-PubMed

מוגש ומתורגם מטעם חברת פייזר

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה