Antimicrobial therapy

חולים רבים עם בקטריאוריה אסימפטומטית מקבלים טיפול אנטיביוטי מיותר (Infection Control & Hospital Epidemiology)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Infection Control & Hospital Epidemiology עולה כי חולים רבים עם בקטריאוריה אסימפטומטית מקבלים טיפול אנטיביוטי מיותר, כאשר מבין כלל החולים עם תרבית שתן חיובית, כ-75% קיבלו טיפול אנטיביוטי ללא התוויה רפואית.

החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, לשיפור איכות, שכלל 17 בתי חולים שהיו חלק מתכנית University of Washington Center for Stewardship in Medicine, כאשר הושלמה הערכה רטרוספקטיבית של הנתונים אודות חולים בגילאי 18 שנים ומעלה עם תרבית שתן שנלקחה בין תחילת ספטמבר בשנת 2021 ועד 10 ביוני בשנת 2022.

התוצאים העיקריים כללו את שיעורי הימצאות בקטריאוריה אסימפטומטית ואת שיעור המקרים של בקטריאוריה אסימפטומטית שטופלו אנטיביוטית.

לאחר הערכת נתונים אודות 1,087 חולים עם תרביות שתן, 891 מקרים נכללו במחקר לאור נתונים חסרים, גיל או הריון. מבין 486 מקרים עם תרבית שתן חיובית, 170 מקרים (35%) ענו על ההגדרה של בקטריאוריה אסימפטומטית ו-129 חולים (76%) קיבלו טיפול אנטיביוטי.

מהנתונים עולה כי חדר מיון היה האתר הנפוץ ביותר לאיסוף תרבית שתן (72%), כאשר ב-35% מהחולים עם תרבית שתן חיובית לא תועדו תסמינים של זיהום בדרכי השתן ו-75% מהחולים קיבלו טיפול אנטיביוטי לא-הולם באבחנה של בקטריאוריה אסימפטומטית למשך חציון של 7 ימים.

ממצאי המחקר מעידים כי מבין 129 החולים עם בקטריאוריה אסימפטומטית שטופלו אנטיביוטית, טיפול אנטיביוטי פומי ניתן ל-105 חולים (81%), כאשר ביתא-לקטאם הייתה משפחת התרופות הנפוצה בשימוש (35%), לאחריה Nitrofurantoin (19%) ופלאורוקווינולונים (18%). מבין 55 החולים שקיבלו טיפול אנטיביוטי תוך-ורידי, 98% טופלו בתרופות ממשפחת ביתא-לקטאם.

על-בסיס ממצאים אלו, החוקרים הצליחו לזהות תחומים חשובים בהם יש להתמקד במאמצים לשימוש מושכל בתרופות אנטיביוטית בבתי חולים, כולל שימוש מיותר בטיפול אנטיביוטי בחולים עם בקטריאוריה אסימפטומטית וטיפול ארוך בחולים המקבלים מרשמים לתרופות אלו.

Infection Control & Hospital Epidemiology, Nov 6, 2023

Healioלידיעה ב

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה