Anxiety

פסיכותרפיה יעילה עבור PTSD לאחר מספר אירועים טראומטיים (The Lancet Psychiatry)

פסיכותרפיה עבור PTSD יעילה באופן דומה בין מטופלים עם מספר אירועים טראומטיים ובין מטופלים עם טראומה בודדת, כך עולה ממטה-אנליזה שפורסמה ב-The Lancet Psychiatry

פסיכותרפיה עבור הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) יעילה במטופלים לאחר מספר אירועים טראומטיים כפי שהיא יעילה באלה עם טראומה בודדת, כך הראתה מטה-אנליזה חדשה של ניסויים קליניים אקראיים (RCTs) שפורסמה ב-The Lancet Psychiatry.

החוקרים ציינו כי זהו המחקר הראשון מסוגו המשווה את היעילות של התערבויות פסיכולוגיות ב-PTSD לאחר אירוע טראומטי בודד לעומת PTSD לאחר מספר אירועים טראומטיים. החוקרים מצאו גם שטיפול קוגניטיבי התנהגותי ממוקד טראומה (CBT) היה יעיל יותר מפסיכותרפיה שאינה מבוססת טראומה עבור PTSD לאחר מספר אירועים טראומטיים.

“חלק מהמטפלים מאמינים שהתערבויות ממוקדות טראומה אינן מתאימות לאנשים שעברו טראומות מרובות”, ציינו החוקרים, “הממצא של מטה-אנליזה זו יכול לשמש בהכשרת מטפלים כדי להדגיש את מכלול הראיות הרב שסותר תפיסות שגויות כאלה.”

המחקר כלל תוצאות של 137 RCTs שכללו סך הכל 10,600 אנשים (54% נשים, גיל ממוצע, 40). החוקרים ציינו כי מכיוון שטראומות מרובות יכולות להיות קשורות ל-PTSD חמור יותר, “הממצא שאוכלוסייה פגיעה זו בכל זאת מגיבה היטב להתערבות הוא מעודד”.

במאמר מערכת נלווה, ציינה ד”ר מריה ברגסיו כי המחקר מקדם את הבנתם של קלינאים בטיפול ב-PTSD ו”משמש כזרז רב עוצמה, המאתגר סטיגמות רווחות ותפיסות שגויות”. היא הוסיפה כי על ידי “הסרת תפיסות שגויות לגבי היעילות של התערבויות ממוקדות טראומה עבור אנשים עם היסטוריה של טראומות מרובות, מטה-אנליזה זו תורמת באופן מהותי לעיצוב מחדש של הנוף של אסטרטגיות הטיפול ב-PTSD, ומטפחת גישת טיפול מקיפה ומכילה יותר”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה