Arthritis other

טיפול ב-Cefazolin עדיף על טיפול אנטיביוטי קו-שני בחולים לאחר ניתוח החלפת מפרק עם אלרגיה לביתא-לקטאם (Open Forum Infect Dis)

טיפול ב-Cefazolin  לווה בשיעור נמוך יותר של זיהומים באתר הניתוח בחולים עם אלרגיה לביתא-לקטאם שעברו ניתוח מפרק ולא לווה בשיעור גבוה יותר של תגובות רגישות-יתר תוך-ניתוחיות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Open Forum Infectious Diseases.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההנחיות בנוגע לטיפול למניעת זיהומים באתר הניתוח בחולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של המפרק הוא Cefazolin, אך חולים עם אלרגיה לביתא-לקטאם לרוב מטופלים בתכשירים אנטיביוטיים מקו-שני.

ישנה חשיבות רבה למניעת זיהומים באתר הניתוח, בפרט זיהומים סביב מפרק תותב, מאחר ומדובר בסיבוך הרסני של ניתוחי החלפת מפרק מלאה.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את שיעורי היארעות זיהומים באתר הניתוח ותגובות רגישות-יתר במהלך הניתוח בקרב חולים עם כותרת של אלרגיה לפניצילין או צפלוספורינים אשר עברו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך ו/או הברך בבית החולים בין תחילת שנת 2020 ועד סוף יולי בשנת 2021.

הם בחנו את הרשומות הרפואיות להשוואת שיעור זיהומים באתר הניתוח בתוך 90 ימים מהניתוח ואת שיעורי תגובת רגישות-יתר במהלך הניתוח בקרב אלו שטופלו ב- Cefazolin לעומת אלו שטופלו ב-Clindamycin ו/או Vancomycin, אשר משמשים לעיתים קרובות לטיפול בחולים עם אלרגיה לביתא-לקטאם.

מבין 1,128 ניתוחי ירך ו/או ברך שנכללו במחקר, 809 כללו טיפול ב- Cefazolin ו-319 כללו טיפול ב-Clindamycin ו/או Vancomycin. על-פי התוצאות, מבין 1,047 החולים שעברו פרוצדורות אלו, שיעור גבוה יותר של מטופלים ב-Clindamycin ו/או Vancomycin היה עם היסטוריה של אלרגיה לצפלוספורינים ותגובות אלרגיות עם תסמינים מיידיים.

מהנתונים עולה כי שיעור זיהומים באתר הניתוח היה נמוך יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Cefazolin לעומת מטופלים ב-Clindamycin ו/או Vancomycin (0.9% לעומת 3.8%; סיכון יחסי של 4.3, רווח בר-סמך 95% של 1.7-10.9) – כולל שיעור נמוך יותר של זיהומים במפרק תותב (0.1% לעומת 1.9%). עוד תועדו פחות זיהומים שטחיים בחתך הניתוח בקרב מטופלים ב- Cefazolin (0.7% לעומת 1.9%), כמו גם פחות זיהומים במפרק תותב (0.1% לעומת 1.9%).

החוקרים מדווחים כי שיעורי תגובת רגישות-יתר במהלך הניתוח לא היו שונים משמעותית בין מטופלים ב- Cefazolin ובין מטופלים ב-Clindamycin או Vancomycin (0.2% לעומת 1.3%, p=0.06).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי Cefazolin עדיף על טיפול אנטיביוטי קו-שני בחולים המופנים לניתוח עם אלרגיה לביתא-לקטאם.

Open Forum Infect Dis, Apr 24, 2023

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה