Arthritis other

עדויות חדשות תומכות ביעילות Ixekizumab בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית היקפית חמורה (Rheumatol Ther)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Rheumatology and Therapy עולות עדויות התומכות ביעילות Ixekizumab (טאלץ) לטיפול בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית חמורה, עם שיפור תסמינים עוריים ומפרקיים, לצד פרופיל בטיחות המוכר ממחקרים קודמים להערכת הטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות היעילות והבטיחות של Ixekizumab, נוגדן כנגד IL-17A, בחולים עם תסמינים חמורים של דלקת מפרקים פסוריאטית. כעת הם מדווחים על היעילות והבטיחות של Ixekizumab על-בסיס ניתוח פוסט-הוק של מחקר SPIRIT-P1.

החולים במחקר חולקו לזרוע פלסבו, Ixekizumab במינון 80 מ”ג כל שבועיים או כל ארבעה שבועות, או Adalimumab במינון 40 מ”ג כל שבועיים למשך 24 שבועות. בניתוח הנוכחי של נתוני מחקר SPIRIT-P1, דלקת מפרקים פסוריאטית חמורה הוגדרה כמדד Modified Composite Psoriatic Activity Index של מעל 7 נקודות ומדד Peripheral Arthritis Score של 3 נקודות (מעל 4 מפרקים נפוחים או רגישים ומדד Health Assessment Questionnaire-Disability Index של 0.5 נקודות ומעלה). יעילות הטיפול נקבעה על-פי תוצאים עוריים ומפרקיים, כולל התקדמות מחלה.

בקרב חולים עם מחלה חמורה, שיעור גבוה יותר של מטופלים ב- Ixekizumab לעומת פלסבו השיגו שיפור של 20% לפי קריטריוני ACR (או American College of Rheumatology): 63.3% עם Ixekizumab כל ארבעה שבועות, 60.4% עם Ixekizumab כל שבועיים ו-24.5% עם פלסבו.

החוקרים זיהו שיעורי תגובה גבוהים יותר משמעותית בחולים עם מחלה חמורה לפי קריטריוני ACR 50 ו-ACR 70, מדד DAPSA (או Disease Activity Index for Psoriatic Arthritis) ומדד DAS28-CRP (או 28-joint Disease Activity Score using C-Reactive Protein), כמו גם לפי מדד PASI 75 (או Psoriasis Area and Severity Index) , PASI 90 ו-PASI 100.

נתוני היעילות והבטיחות של Ixekizumab בחולים עם מחלה חמורה תאמו לנתונים שתועדו בכלל האוכלוסייה, ללא סוגיות בטיחות חדשות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות טיפול במשך 24 שבועות ב- Ixekizumab בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית.

Rheumatol Ther, Oct 19, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה