Arthritis other

התחלה מוקדמת של תרופות ביולוגיות ב-JIA בעלת השפעה משמעותית (CARRA)

נראה כי להתחלה מוקדמת של תרופות ביולוגיות יש השפעה משמעותית על השיפור המהיר של חולים עם דלקת מפרקים אידיופטית של גיל הנעורים (JIA)

נראה כי להתחלה מוקדמת של תרופות ביולוגיות – במהלך החודשיים הראשונים להופעת הסימפטומים – יש השפעה משמעותית על השיפור המהיר של חולים עם דלקת מפרקים אידיופטית של גיל הנעורים (JIA), כך עולה ממצאים שהוצגו במפגש השנתי של ה-Childhood Arthritis and Rheumatology Research Alliance (CARRA).

“המחקר שלנו מספק ראיות לכך שטיפול מוקדם בתרופות ביולוגיות יכול לשנות באופן משמעותי את מסלול המחלה של חולים ב-JIA”, אמר המחבר הראשי של המחקר. יחד עם זאת, לא כל החולים שהשתפרו במהירות במהלך תקופת מעקב של 3 שנים נזקקו לתרופות ביולוגיות, ממצא שאמר שהחוקרים ממשיכים לחקור.

פרופ’ מרינקה טווילט, יו”ר ועדת מחקר ה-JIA של CARRA וראומטולוגית ילדים, שלא הייתה מעורבת במחקר, אמרה שההפוגה המתמשכת בחולים שהשתפרו במהירות היא מאוד מרגיעה. “אנחנו תמיד תוהים אם התגובה הראשונית תימשך או אם מטופלים נוטים להתלקח לאחר הטיפול הראשוני”, אמרה טווילט, “לראות את התגובה המתמשכת עד 3 שנים זה פנטסטי”. היא הוסיפה כי זה יהיה מעניין לראות מידע נוסף על חולים שהשתפרו במהירות במשך 3 שנים, כולל האם הם עדיין לוקחים DMARD ו/או טיפול ביולוגי.

קנדה ומדינות רבות בארה”ב דורשות כיום 3 חודשים של טיפול ב-DMARD לפני שהמטופלים יכולים להתחיל טיפול ביולוגי, אמרה טווילט, אך “מחקר זה מראה את היתרון המוסף של שימוש בתרופה ביולוגית תוך חודשיים מהתחלת DMARD, אשר בתקווה יוביל את חברות הביטוח לאמץ את הסף הזה.”

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה