Asthma

מנהל המזון והתרופות האמריקאי העניק מעמד סקירה מועדפת ל-Dupilumab כטיפול למחלת ריאות חסימתית כרונית עם דלקת מסוג 2 (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) העניק מעמד סקירה מועדפת (Priority Review) להערכת Dupilumab (דופיקסנט) כטיפול במבוגרים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease, או COPD) שאינם מאוזנים היטב עם דלקת מסוג 2.

ההחלטה הנוכחית של הסוכנות מבוססת בחלקה על נתונים משני מחקרים בשלב 3: BOREAS ו-NOTUS, בהם הוכח כי הטיפול ב-Dupilumab עשוי להפחית את שיעור ההתלקחויות באוכלוסיית חולים זו.

במחקר BOREAS דווח כי במבוגרים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית בדרגה בינונית או חמורה אשר טופלו ב-Dupilumab במינון 300 מ”ג כל שבועיים נרשמה ירידה של 30% בשיעורי התלקחויות שנתי, בהשוואה לחולים בזרוע הפלסבו.

בדומה, במחקר NOTUS, קבלת טיפול תרופתי ב-Dupilumab אחת לשבועיים הפחיתה את שיעור ההתלקחויות בהיקף של 34% לאחר 52 שבועות, לעומת פלסבו.

מהנתונים עולה עוד כי חל שיפור בתפקוד הריאתי המחקרים אלו עם טיפול ב-Dupilumab. במחקר BOREAS, הטיפול התרופתי הוביל לשיפור של 83 מ”ל במדדי FEV1 לפני מתן מרחיבי סמפונות (רווח בר-סמך 95% של 42-125 מ”ל) לאחר 12 שבועות לעומת פלסבו, כאשר שיפור זה תועד שוב בזרוע הטיפול ב-Dupilumab לאחר 52 שבועות (83 מ”ל, רווח בר-סמך 95% של 38-128 מ”ל).

במחקר NOTUS, מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות תועדה תפקוד ריאתי טוב יותר בקרב מטופלים ב-Dupilumab לעומת חולים בזרוע הפלסבו (מדד FEV1 לפני מתן מרחיבי סמפונות של 139 מ”ל לעומת 57 מ”ל, p=0.0001), כאשר ממצאים אלו היו דומים לאחר 52 שבועות (115 מ”ל לעומת 54 מ”ל, p=0.0182).

בהודעה לעיתונות מטעם חברת התרופות נמסר עוד כי שני המחקרים האמורים הראו כי פרופיל הבטיחות של Dupilumab תאם לפרופיל הבטיחות הידוע של התרופה.

במידה והטיפול התרופתי יאושר לטיפול באוכלוסייה זו של חולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית ודלקת מסוג 2, אזי יהיה מדובר בטיפול הביולוגי הראשון לחולים עם מחלת הריאות הכרונית.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה