Atrial Fibrillation

האם אליקוויס בטוח ויעיל יותר מקסרלטו בטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים? (Ann Intern Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Internal Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Apixaban (אליקוויס) במבוגרים עם פרפור פרוזדורים מלווה בשיעור נמוך יותר של אירועים מוחיים איסכמיים או תסחיף סיסטמי ואירועי דמם, בהשוואה לטיפול ב-Rivaroxaban (קסרלטו).

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של Apixaban אל מול Rivaroxaban בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתם. הם התבססו על נתונים ארציים מארצות הברית וזיהוי 59,172 מבוגרים שהחלו טיפול חדש ב-Apixaban ו-40,706 חולים שהחלו טיפול ב-Rivaroxaban.

תוצא היעילות העיקרי היה משלב של אירוע מוחי איסכמי או תסחיף סיסטמי. תוצא הבטיחות העיקרי היה משלב של דימום תוך-גולגולתי או דימום ממערכת העיכול.

החוקרים התאימו בין 39,351 חולים שהחלו טיפול ב-Apixaban עם מספר דומה של חולים שהחלו טיפול ב-Rivaroxaban (גיל ממוצע של 69 שנים, 40% נשים).

שיעורי היארעות אירוע מוחי איסכמי או תסחיף סיסטמי עמדו על 6.6 מקרים ל-1,000 שנות-אדם במבוגרים שקיבלו טיפול ב-Apixaban, בהשוואה ל-8.0 מקרים ל-1,000 שנות-אדם באלו שקיבלו טיפול ב-Rivaroxaban (יחס סיכון של 0.82, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.98). במבוגרים שטופלו ב-Apixaban תועדו גם שיעורים נמוכים יותר של אירועי דמם ממערכת העיכול או דימום תוך-גולגולתי (12.9 מקרים ל-1,000 שנות-אדם), בהשוואה לאלו שטופלו ב-Rivaroxaban (21.9 מקרים ל-1,000 שנות-אדם) עם יחס סיכון של 0.58 (רווח בר-סמך 95% של 0.52-0.66).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי באופן שגרתי, במבוגרים עם פרפור פרוזדורים שטופלו ב-Apixaban תועד שיעור נמוך יותר של אירועים מוחיים איסכמיים או תסחיפים סיסטמיים, כמו גם שיעור נמוך יותר של אירועי דמם, בהשוואה למטופלים ב-Rivaroxaban.

Ann Intern Med. 2020

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה