Atrial Fibrillation

טיפול במעכבי SGLT-2 עשוי להפחית את הסיכון להישנות פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה (J Am Heart Assoc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה סיכון מופחת להישנות פרפור פרוזדורים עם טיפול במעכבי SGLT-2 (או Sodium Glucose Cotransporter) בחולים עם סוכרת לאחר אבלציה של פרפור פרוזדורים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הקשר בין מעכבי SGLT-2 ובין הישנות פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה באמצעות צנתר בחולים עם סוכרת מסוג 2 ופרפור פרוזדורים אינו ידוע.

מדגם המחקר כלל חולים עם פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה באמצעות צנתר עם היסטוריה של סוכרת ממאגר China AF Registry. חולים שטופלו במעכבי SGLT-2 זוהו ולהם הותאמו ביחס 1:3 חולים שלא נטלו את הטיפול התרופתי.

התוצא העיקרי היה הישנות פרפור פרוזדורים במהלך 18 חודשי מעקב.

מדגם המחקר כלל 138 חולים עם סוכרת וטיפול במעכבי SGLT-2 ו-387 חולים ללא טיפול במעכבי SGLT-2. הישנות פרפור פרוזדורים תועדה ב-37 חולים (26.8%) בקרב מטופלים במעכבי SGLT-2 וב-152 חולים (39.3%) שלא טופלו במעכבי SGLT-2 לאורך מעקב של 593.3 שנות-אדם.

הטיפול במעכבי SGLT-2 לווה בשיעורי הישנות נמוכים יותר של פרפור פרוזדורים, בהשוואה לסיכון שתועד בחולים שלא קיבלו את הטיפול התרופתי (יחס סיכון של 0.63, רווח בר-סמך 95% של 0.44-0.90).

מטה-אנליזה שכללה ארבעה מחקרים, כאשר מהנתונים עלה כי טיפול במעכבי SGLT-2 לווה בשיעורים נמוכים יותר של הישנות פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה באמצעות צנתר (יחס סיכויים של 0.61, רווח בר-סמך 95% של 0.54-0.69).

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר הפרוספקטיבי בשילוב עם מטה-אנליזה מעידים על סיכון מופחת להישנות פרפור פרוזדורים עם טיפול במעכבי SGLT-2 בחולים עם סוכרת לאחר אבלציה של הפרעת הקצב.

J Am Heart Assoc, Dec 12, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה