Atrial Fibrillation

סינקופה וברדיקרדיה כתופעות לוואי אפשרית של תרופות לטיפול בפרפור פרוזדורים (JACC)

מחקר חדש שפורסם בכתב העת של הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה (JACC) מדגיש את הסיכונים לסינקופה וברדיקרדיה כתופעות לוואי פוטנציאליות של תרופות לטיפול בפרפור פרוזדורים

מחקר חדש שפורסם בכתב העת של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה (JACC) מדגיש את הסיכונים לסינקופה וברדיקרדיה כתופעות לוואי פוטנציאליות של תרופות נגד הפרעות קצב לטיפול בפרפור פרוזדורים.

החוקרים ניתחו נתונים של 674,303 מטופלים עם פרפור פרוזדורים חדש ממאגר הנתונים של נתוני הבריאות הלאומיים של קוריאה ומצאו סיכון מוגבר ביותר מפי 3 לסינקופה והשתלת קוצב בחולים שקיבלו מרשם לתרופות נגד הפרעות קצב בהשוואה לאלו שלא קיבלו מרשם לתרופות אלה. תצפית זו נותרה בתת-קבוצה תואמת נטייה (propensity-matched subgroup). הסיכון נראה גדול יותר בחולים מבוגרים ובנשים.

הכותבים הדגישו כי בהתאם לממצאים יש לבצע הערכה מדויקת של הסיכון לסינקופה וברדיקרדיה לפני מתן מרשם לתרופות אנטי-אריתמיות לפרפור פרוזדורים. מחבר שותף של מאמר מערכת נלווה, ציין כי הנתונים החדשים הללו צריכים לגרום לרופאים להיות זהירים יותר ברשימת תרופות אנטי-אריתמיות בפרפור פרוזדורים, במיוחד במבוגרים ובנשים.

“הקשר הזה של ברדיקרדיה עם תרופות נגד הפרעות קצב אינו כשלעצמו תצפית חדשה”, הסביר המחבר הראשי, “רוב המחקרים עם תרופות נגד הפרעות קצב בפרפור פרוזדורים הראו קשר עם אירועי ברדיאריתמיה, אך השפעה שלילית זו לא משכה עד כה תשומת לב רבה מכיוון שהשכיחות הכוללת היא נמוכה והמחקרים נועדו להסתכל בעיקר על הפרעות קצב. תוצאות ותמותה.” הוא אמר שהדבר החשוב במאמר זה הוא שהוא נועד לבחון ספציפית את הסיכון להפרעות בקצב הלב ולסינקופה עם תרופות אלו.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה