Back pain

אמצעי מציאות מדומה עשויים לסייע בהקלה על כאבי צוואר וגב תחתון (Arch Physiother)

טיפול הכולל תרגילי מציאות מדומה עשויה לשמש אמצעי בטוח ויעיל להקלה על כאבי צוואר וכאבי גב תחתון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Archives of Physiotherapy. מהממצאים עולה כי טיפולים באמצעות מציאות מדומה הפחיתו את דרגת המוגבלות בחולים עם כאבי צוואר וגב ואינם כרוכים בתופעות לוואי או אירועים חריגים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים באופן רטרוספקטיבי את מדדי Oswestry Low Back Pain Disability Index ומדד Neck Disability Index בקרב 82 חולים לאחר טיפול גופני באמצעות אמצעי מציאות מדומה לטיפול בכאב גב תחתון ו/או כאבי צוואר בין יולי 2020 ועד מאי 2022.

החוקרים לא זיהו עדות לאירועים חריגים או תופעות לוואי על-רקע טיפולים באמצעות אמצעי מציאות מדומה. מהתוצאות עולה קשר בין השימוש באמצעי מציאות מדומה ובין ירידה משמעותית במוגבלות עקב הפרעות משנית לכאבי צוואר או כאבי גב תחתון לא-ספציפיים.

החוקרים מדווחים כי לא זוהתה תכנית אימונים מסוימת שהדגימה עדיפות באופן חד-משמעי על-פני תכנית אחרת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות טיפול באמצעות אמצעי מציאות מדומה להקלה על כאבי גב וצוואר. ההתערבויות לא היו כרוכות בתופעות לוואי, אירועים חריגים או אירועים חריגים חמורים, כאשר חלק מהתוצאים עליהם דיווחו המטופלים והתוצאים שהופקו ע”י התוכנו הצביעו על שיפור משמעותי במדדים להערכת כאבי צוואר וגב תחתון.

על-רקע העלייה בהיקף טיפולים המבוססים על אימון גופני, החשיבות של טיפולים באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה מרחוק עשויה להיות גדולה יותר, כאשר ישנה אפשרות לניצול יעיל יותר של משאבים רפואיים, בהשוואה לגישה המסורתית של התערבויות המבוצעות פנים-מול-פנים.

Arch Physiother, Aug 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה