Bacterial infections

גורמי סיכון לחסרים נוירולוגיים בחולים עם אבצס אפידורלי (Global Spine J)

במאמר שפורסם בכתב העת Global Spine Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בחולים עם אבצס אפידורלי בעמוד השדרה ללא חסרים נוירולוגיים, מדד ASA (או American Society of Anesthesiologists) גבוה ואבחנה של סוכרת עשויים לנבא סיכון מוגבר לחסרים נוירולוגיים, בעיקר בנשים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעבר לטיפול ניתוחי באבצס אפידורלי בעמוד השדרה, הועלתה אפשרות טיפול שמרני בחולים ללא חסר נוירולוגי אקוטי. עם זאת, לא ידוע אילו גורמי סיכון מעלים את הסיכון לחסר נוירולוגי ומטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות גורמי סיכון אלו.

מדגם המחקר כלל את כל החולים שטופלו בשל אבצס אפידורלי בעמוד השדרה בין 2008 ו-2021 ממאגר פרוספקטיבי של אוסטיאומיאליטיס של החוליות. החוקרים אספו נתונים דמוגרפיים, מידע אודות מחלות רקע, פתוגנים, דרגת הרס גרמי, מיקום האבצס ומצב נוירולוגי קדם-ניתוחי. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההבדלים בין חולים עם חסר נוירולוגי וחולים ללא חסר נוירולוגי.

מדגם המחקר כלל 140 חולים עם אבצס אפידורלי בעמוד השדרה, כולל 43 חולים (31%) עם חסר נוירולוגי ו-97 חולים (69%) ללא חסר נוירולוגי לפני הטיפול.

בניתוח חד-משתני זוהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעורי הימצאות סוכרת (35% לעומת 19%, p=0.03), חציון מדד VAS להערכת כאב ברגל (8 לעומת 5 נקודות, p=0.01), חציון מדד ASA (3 לעומת 2.6 נקודות, p=0.003) ומדד מסת גוף ממוצע (29 לעומת 26 ק”ג/מ2, p=0.02).

בניתוח רב-משתני, אבחנה של סוכרת (יחס סיכויים של 2.7), מין נקבה (יחס סיכויים של 2.5) ומדדי ASA (יחס סיכויים של 2.4) נקשרו עם סיכון מוגבר לחסרים נוירולוגיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם אבצס אפידורלי בעמוד השדרה, יש לקחת בחשבון את מדד ASA ואבחנה של סוכרת, בעיקר בנשים. בחולים אלו ייתכן סיכון מוגבר להתפתחות חסר נוירולוגי ותועלת להתערבות ניתוחית מוקדמת.

Global Spine J. 2023 Aug 7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה