Bacterial infections

גורמי סיכון לזיהום באתר הניתוח בחולים לאחר ניתוח לב-חזה (Int Wound J)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Wound Journal עולה כי סוכרת, השמנה, עירוי תוך-ניתוחי ועישון פעיל הינם גורמי סיכון לזיהום פצע ניתוחי לאחר ניתוח לבבי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי זיהומים באתר הניתוח לאחר ניתוח לב-חזה עלולים לפגוע משמעותית על ההחלמה ותוצאות הטיפול בחולים. הם השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה במטרה לזהות ולכמת את גורמי הסיכון הקשורים עם זיהום פצע ניתוחי שעברו ניתוח לב-חזה.

סקירת ספרות מקיפה כללה חיפוש במאגרי PubMed, Embase, Web of Science ו-Cochrane Library. מטה האנליזה כללה את המחקרים שסיפקו מידע אודות גורמי סיכון לזיהומי עצן חזה לאחר-ניתוח, ברט אלו שדיווחו על יחס סיכויים או סיכון יחסי.

החיפוש הראשוני הוביל לזיהוי 2,442 מאמרים, כאשר לאחר סינון נותרו 21 מאמרים שנכללו בסקירה.

מניתוח הנתונים עלה כי הסיכון לזיהום פצע ניתוחי היה גבוה ב-80% בחולים עם סוכרת (יחס סיכויים של 1.80, רווח בר-סמך 95% של 1.40-2.20), בעוד שבחולים עם השמנה תועדה עליה של 63% בסיכון לזיהום פצע (יחס סיכויים של 1.63, רווח בר-סמך 95% של 1.40-1.87). עוד מדווחים החוקרים כי עירוי דם תוך-ניתוחי (יחס סיכויים של 1.13, רווח בר-סמך 95% של 1.07-1.18) ועישון פעיל (יחס סיכויים של 1.32, רווח בר-סמך 95% של 1.03-1.60), לוו בסיכון מוגבר לזיהום פצע ניתוחי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי הסקירה מעידים על מספר גורמי סיכון לזיהום פצע ניתוחי לאחר ניתוח לבבי וקוראים לרופאים להכיר את גורמי הסיכון הללו על-מנת לשפר ככל הניתן את תוצאות הטיפול בחולים אלו.

Int Wound J, Dec 15, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה