Bariatric Surgery

ניתוח בריאטרי הדגים יתרון בשיפור תוצאות הסוכרת בהשוואה לטיפול הסטנדרטי (JAMA)

OBESITY
מחקר שפורסם ב-JAMA ואיגד ניסויים קליניים אקראיים הראה שיפור מתמשך בתוצאות הסוכרת לאחר ניתוח בריאטרי בהשוואה להתערבות רפואית/אורח חיים באנשים עם סוכרת מסוג 2

נתוני ניסויים קליניים אקראיים הראו שיפור מתמשך בתוצאות הסוכרת לאחר ניתוח בריאטרי בהשוואה להתערבות רפואית/אורח חיים באנשים עם סוכרת מסוג 2 ומדד BMI בסיסי של 27-45 ק”ג/מ”ר. הנתונים הוצגו בישיבות המדעיות השנתיות של האגודה האמריקאית לסוכרת (ADA) ופורסמו ב-JAMA.

במאמר מערכת נלווה, צויין כי הוא “מספק את העדות החזקה ביותר עד כה ליעילות ארוכת הטווח של ניתוח בריאטרי לשיפור השליטה בסוכרת מסוג 2.” עם זאת, צויין כי ארבעת הניסויים שנכללו במחקר “בוצעו הרבה לפני ש-semaglutide ו-tirzepatide אושרו לסוכרת מסוג 2 ומאוחר יותר להשמנה. לתרופות אלו יש פוטנציאל לשנות את הניהול של שתי המחלות הללו, כשהמחקר בנושא מצביע על נתונים המראים כי יתרונות של משקל, סוכרת ויתרונות קרדיווסקולריים שהושגו עם תרופות אלו דומים לאלו שנראו בניתוח בריאטרי”.

הממצאים מגיעים ממחקר ה-ARMMS-T2D, ניתוח מאוחד מארבעה מחקרים אקראיים מרכזיים בארצות הברית. לאחר 7 שנות מעקב, ל-193 נבדקים שחולקו באקראי לאחד משלושת סוגי ההליכים הבריאטריים היו רמות A1c נמוכות יותר ושיעורים גבוהים יותר של הפוגה בסוכרת בהשוואה ל-96 שחולקו אקראית להתערבות רפואית/אורח חיים (הדרכה רגילה לגבי אכילה ופעילות, בתוספת תרופות לחלקם).

המחבר הראשי של המחקר ציין כי “הראינו שניתוח יעיל מאוד לאורך זמן במונחים של שליטה בסוכרת, בצורך בטיפול בסוכרת, ובירידה במשקל. מקורות אחרים הראו יעילות  ל-25-30 שנה, אבל אלה לא היו במסגרת ניסויים קליניים אקראיים שהשוו בין ניתוח לטיפול רפואי”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה