Bleeding

חומצות שומן אומגה שלוש עשויות לשפר ראיה בחולים עם ניוון מקולארי יבש (מתוך כנס ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology)

תוספי חומצות שומן אומגה-שלוש עשויות לשפר את הראיה בחולים עם ניוון מקולארי גילי (Age-related Macular Degeneration) יבש ומחלת Stargardt Disease, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology.

ההשפעה של חומצות שומן אומגה-שלוש נבחנה במחקר אקראי ומבוקר שכלל 21 משתתפים שקיבלו פלסבו או תוסף פעיל למשך 24 שבועות. התוצא העיקרי של המחקר היה מספר האותיות שנוספו בבדיקת חדות הראיה הטובה ביותר מתחילת המחקר ועד לאחר 12 ו-24 שבועות. המשתתפים גם השלימו שאלון להערכת תחושותיהם אודות תפקוד הראיה באותן נקודות זמן.

החוקרים בחרו בפורמולת אומגה-שלוש עשירה ב-EPA, מאחר ולהערכתם זהו אחד המרכיבים החשובים ביותר בחומצות שומן אומגה שלוש.

בקבוצת ההתערבות הפעילה, חדות הראיה הממוצעת הטובה ביותר השתפרה מ-40.93 אותיות בבדיקת הסקר ל-46.93 אותיות לאחר 24 שבועות (p=0.003), בעוד שבזרוע הפלסבו לא חל שינוי משמעותי. ההבדל בין זרוע ההתערבות וזרוע הפלסבו היה מובהק סטטיסטית (p=0.002). התוצאות היו דומות בהערכת ההבדלים לאחר 12 שבועות.

למרות שהציון הממוצע בשאלון היה דומה בין שתי הקבוצות לאחר 12 שבועות, לאחר 24 שבועות הציון היה גבוה יותר בזרוע ההתערבות, בהשוואה לזרוע הפלסבו (9.38 לעומת 7.28, בהתאמה).

החוקרים מסבירים כי תוספי חומצות שומן אומגה שלוש העתירים ב-EPA עדויים להביא לשיפור אובייקטיבי וסובייקטיבי בראיה של חולים עם ניוון מקולארי גילי. מדובר באמצעי פשוט, נסבל היטב אשר אינו כרוך בתופעות לוואי ועשוי להשפיע לטובה על שתי העיניים. הם מאמינים כי תוסף זה עשוי לסייע רבות לשיפור הראיה ולמנוע את התקדמות המחלה.

מתוך כנס ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה