Bleeding

אמבוליזציה של הרחם עשויה למנוע צורך בכריתת רחם בנשים עם דימום לאחר-לידה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology עולים שיעורי הצלחה גבוהה לאמבוליזציה של עורק הרחם בשליטה בדימום לאחר-לידה ומניעת צורך בכריתת רחם בנשים רבות עם דימום לאחר לידה.

אמבוליזציה של עורק הרחם הינה פרוצדורה זעיר-פולשנית הכוללת הזרקת חלקיקים קטנים החוסמים זמנית את זרימת הדם לעורקי הרחם. החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 66 נשים (גיל חציוני של 31 שנים) שעברו אמבוליזציה של עורק הרחם בשל דימום לאחר הלידה בין השנים 2014 ו-2022.

חציון מרווח הזמן בין תחילת הדימום לאחר-לידה ועד אמבוליזציה של עורק הרחם עמד על 4 שעו, אך הגיע גם עד 15 ימים לאחר הופעת הדימום. מהנתונים עולה כי הנשים איבדו חציון נפח דם של 2,790 מ”ל דם, כאשר עירוי טרם אמבוליזציה ניתן למעל 80% מהנשים.

מהנתונים עולה כי שליטה מוצלחת בדימום הושגה ב-94% מהנשים; אלו שחוו אובדן דם גדול יותר טרם אמבוליזציה של עורק הרחם היו בסיכוי גבוה יותר לפתח תסמונת לאחר-אמבוליזציה, הכולל חום, כאבי בטן ובחילות.

שיעורי הפרעות פוריות לאחר אמבוליזציה של עורק הרחם עמדו על 19%.

הנתונים מעידים על קשר בין רמות פיברינוגן גבוהות לפני אמבוליזציה ובין שליטה טובה יותר בדימום.

החוקרים מסכמים וכותבים כי על-בסיס ממצאים אלו, ניתן לעודד רופאי נשים לכלול רדיולוגים התערבותיים בשלב מוקדם בטיפול בנשים עם דימום לאחר-לידה בכדי שיהיו מוכנים להשלמת אמבוליזציה של עורק הרחם במידה וגישות שמרניות יותר אינן מובילות לשליטה בדימום.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה