Bone Marrow and PBSC Transplan

גליקוזיל טרנספרז כסמן לקיום גרורות של סרטן שד (מתוך International Journal of Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של International Journal of Cancer, עולה כי מולקולת ppGalNAc-T6, אחת המולקולות במשפחת גליקוזיל טרנספרז, יכולה להיות סמן יעיל לאבחון תאי סרטן שד, שהתפזרו למח העצם.

תוצאות המחקר המוקדמות מציעות כי ביטוי של מולקולה זו יכול להיות בקורולציה עם תוצאה קלינית גרועה יותר של חולות עם סרטן שד.

על מנת לחקור את התועלת של ppGalNAc-T6 mRNA כסמן, החוקרים ערכו מספר בדיקות.

mRNA נמצא ב-22 מתוך 25 דגימות סרטן שד הומאני ובכל 3 שורות תאי סרטן הומאניים שנבדקו.

בנוסף, ppGalNAc-T6 mRNA נמצא רק ב-1 מתוך 30 דגימות תאי הדם המונונוקלארים הפריפריים, שנלקחו מחולות ללא סרטן. כלום לא נמצא בדגימות מח העצם, שנלקחו מקבוצה זו.

יתרה מכך, 22 מתוך 61 חולות סרטן שד הראו אספירציות חיוביות של מח העצם לפני הניתוח. במעקב ראשוני, 11 מתוכן (57.9%) חוו הישנות.

בתת קבוצה של חולות ללא מעורבות של בלוטות לימפה, ל-54.5% מהחולות עם אספירציות חיוביות של מח העצם הייתה הישנות. אותו דבר קרה רק ב-4.6% מהחולות עם ממצאים שליליים.

החוקרים מסכמים ואומרים כי למרות שיש צורך במחקרים נוספים, תוצאות המחקר הנוכחי מצביעות על כך שסמן פוטנציאלי חדש זה יכול להיות בשימוש בשילוב עם מצב בלוטות הלימפה המעורבות בבית השחי הפקטור היחיד המשמש בעקביות כהנחיה לטיפול, היות ובמחקר נראה שיעור גבוה של הישנות המחלה בחולות ללא מעורבות של בלוטות לימפה, אשר בעלות אספירציות של מח עצם החיוביות ל- ppGalNAc-T6 mRNA.

Int J Cancer 2006;119:1383-1388

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה