Breast cancer

האם לבצע ניתוח נרחב באקסילה בחולות סרטן שד? (ASBCS)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
ניתוח נרחב פחות באקסילה לא הראה הבדל משמעותי בהישנות המקומית והתמותה במהלך 10 שנים, על פי ממצאי מטא-אנליזה שהוצגה ב-San Antonio Breast Cancer Symposium

נשים עם סרטן שד מוקדם שעברו ניתוח נרחב פחות באקסילה לא הדגימו הבדל משמעותי בשיעורי ההישנות המקומית והתמותה במהלך 10 שנים, על פי ממצאים ממטא-אנליזה גדולה שהוצגה ב-San Antonio Breast Cancer Symposium. בנוסף, ניתוח פחות נרחב גם הפחית את הסיכון של חולות לבצקת לימפתית.

לפי החוקרים, תוצאות אלו, שכללו נתונים של יותר מ-20,000 נשים, עשויות “להרגיע” חולים ורופאים שניתוח נרחב יותר של בלוטות הלימפה בבית השחי “אינו משפר את התוצאות אצל נשים רבות עם סרטן שד בשלבים מוקדמים”.

כדי להבין טוב יותר את הסיכונים והיתרונות ארוכי הטווח של ניתוח פחות אגרסיבי בהשוואה ליותר אגרסיבי באקסילה בסרטן שד מוקדם, החוקרים  ביצעו מטה-אנליזה של 29 מחקרים אקראיים שנערכו במשך שישה עשורים, שכללו נתונים על 20,285 נשים. הניסויים השוו ניתוח פחות אגרסיבי בהשוואה ליותר אגרסיבי, וכן ניתוח לעומת הקרנות.

בניסויים שהשוו ניתוח פחות אגרסיבי בהשוואה ליותר אגרסיבי, החוקרים מצאו כי 83% מההישנות הלוקו-אזוריות התרחשו בשד או במספר אתרים/במיקומים לא מוגדרים, ו-17% הנותרות התרחשו באופן מבודד באקסילה או הישנויות מקומיות אחרות, כמו ב-supraclavicular fossa או ב-internal mammary chain.

אלו עם הישנות בשד או במספר אתרים/במיקומים לא מוגדרים לא הרוויחו יותר מניתוח נרחב יותר, והדגימו שיעורי הישנות דומים. הקבוצה עם הישנות מבודדת באקסילה או עם הישנויות מקומיות אחרות היו פחות נפוצות בניתוח נרחב יותר.

לכתבה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה