Breast cancer

חיזוי יעילות הטיפול בסרטן שד בעזרת הורמונים (Lancet Oncology)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
ריכוזי הורמונים בסרום בנשים לאחר גיל המעבר יכולים לחזות את היעילות של מעכבי ארומטאז במניעת סרטן השד, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Lancet Oncology

ההתמודדות עם סרטן השד, עניין בריאותי מרכזי ברחבי העולם, התקדמה משמעותית על ידי אסטרטגיות מניעה חדשות. אסטרטגיה אחת כזו היא שימוש במעכבי ארומטאז, אשר הראו תוצאות מבטיחות בהפחתת שכיחות סרטן השד בנשים בסיכון גבוה לאחר גיל המעבר.

ניסוי המניעה של IBIS-II, מחקר אקראי ומבוקר פלצבו, כלל 3864 נשים בגילאי 40-70 שנים שהיו בסיכון מוגבר לפתח סרטן שד. המחקר מצא שטיפול במעכב ארומטאז אנסטרוזול היה קשור לירידה של 49% בשכיחות סרטן השד. בתקופת מעקב חציונית של 131 חודשים, סרטן השד התפתח ב-85 (4.4%) לעומת 165 (8.5%) מהחולות בזרוע האנסטרוזול בהשוואה לפלסבו, בהתאמה.

המחקר מסוג מחקר מקרה-ביקורת השווה בין נשים שטופלו באנסטרוזול מול פלצבו והראה מגמה משמעותית של סיכון גובר לסרטן השד ככל שהיחס בין אסטרדיול להורמון קושר גלובולין (SHBG) גדל. עם זאת, מגמה זו לא נצפתה בקבוצת האנסטרוזול. דפוס דומה נצפה ביחס טסטוסטרון-SHBG.

התוצאות מקבוצת הפלצבו אישרו את הסיכון הגובר לסרטן השד הקשור לריכוז גבוה יותר של אסטרדיול וטסטוסטרון, וירידה בסיכון הקשור לעלייה בריכוזי SHBG. נתונים אלה מספקים תמיכה להשערה שטיפול מונע עם מעכב ארומטאז עשוי להיות היעיל ביותר עבור נשים עם יחס גבוה יותר של אסטרדיול ל-SHBG, ולהפך, מועיל מעט או ללא תועלת עבור אלה עם יחסי אסטרדיול-SHBG נמוכים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה