Breast Feeding

רמות אבץ נמוכות בחלב אם עשויות להצביע על בעיות הנקה (Journal of Mammary Gland Biology and Neoplasia)

מאת צוות MYMILK

רמות אבץ בחלב אם עשויות לשמש כאינדיקטור לתפקוד השד במהלך הנקה.

בשד ישנו חלבון תעלה (טרנספורטר) החשוב להפרשת אבץ לחלב האם. נשים עם מוטציה בקוד הגנטי לטרנספורטר מראות רמות נמוכות של אבץ בחלב האם דבר שעשוי להוביל לחוסר באבץ בחלב אם וחסר קליני בתינוקות יונקים בלעדית. תינוקות כאלה מראים  פריוזיס בפנים בגפיים ובעכוז האופיינית לחוסר באבץ. 

מחקר חדש הראה שיש שונות גנטית אשר מובילה לביטוי בחסר או בעודף של הטרנספורטר אשר יכולה לשמש כאינדיקטור לייעילות ההנקה. בנשים עם מוטציה מסויימת בגן ZnT2 נמצאו רמות נמוכות של אבץ בחלב האם שנמצאו במתאם עם בעיות הנקה. אבץ דרוש להתפתחות הבלוטות ותפקוד תאי האפיתל בשד.

חלב אם זה אשר מכיל רמות נמוכות של אבץ עשוי להוביל לחסר בתינוקות יונקים בלעדית, תופעה עם השלכות על מערכת החיסון העשוי לגרום גם לבעיות התפתחותיות.

חלוקה לקבוצות של הנשים לפי רמות האבץ בחלב, הראתה מתאם לוריאציה בטרנספורטר- בקבוצה עם רמות האבץ הנמוכות ביותר 79% מהנשים הכילו ואריאנט של ZnT2, בעוד שבקבוצה עם הכי הרבה אבץ- 29% מהנשים הכילו ואריאנט של ZnT2. ברמות אבץ נורמליות לא נמצא ואריאנט של ZnT2.

החוקרים מציעים כי זיהוי של מדדים בחלב אם לאיתור בעיות הנקה מאפשר זיהוי מהיר יותר והתערבות במועד.

המחקר השתמש בשיטת הייחוס לקביעת בשלות השד באמצעות קביעת רמות אלקטרוליטים בחלב האם, מדד ביוכימי לאי תיפקוד השד.

Exome Sequencing of SLC30A2 Identifies Novel Loss- and Gain-of-Function Variants Associated with Breast Cell Dysfunction. Journal of Mammary Gland Biology and Neoplasia, 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה