Cardiac Rhythm Management

האם Ranolazine (רנקסה) לפני PCI עשוי להפחית נזק מיוקרדיאלי ?/מאמר מערכת מאת עורך קרדיוולוגיה, פרופ’ שכטר

Ranolazine (רנקסה) הינו חומר המוכר למרבית רופאי הלב בישראל

מהמחקר MERLIN (TIMI 36 )  שהיה מחקר רב מרכזי בישראל ובעולם ובו נבדקה יעילותו כחומר אנטי איסכמי בחולים המגיעים לאישפוז עם NSTEMI

המחקר מתפרסם כעת ב-AHJ .

אמנם לא נמצא הבדל בין קבוצת הטיפול עם רנולזין לעומת פלצבו על התוצאים שכללו שילוב של תמותה קרדיווסקולרית, אוטם שריר הלב, ואיסכמיה חוזרת במעקב של שנה המאירוע החריף, אולם איסכמיה חוזרת היתה נמוכה באופן משמעותי בחולים שטופלו עם רנולזין לעומת פלצבו.  התמותה לא היתה שונה אולם רנולזין היה קשור עם ירידה משמעותית  בשכיחות הפרעות הקצב בחולים אלה.

הרנולזין הינו חומר נוגד תעוקה שהוכח בחולים עם תעוקת חזה כרונית. מדובר בתכשיר הבולם כניסה של נתרן וסידן לתאים. במאמר שפורסם החודש בעיתון AHJ   החוקרים הראו שמתן של רנולזין דרך הפה במינון של 1 גרם פעמיים ביום למשך 7 ימים לפני PCI      ב 70 חולים עם תעוקת חזה יציבה הפחית באופן משמעותי את הנזק המיוקרדיאלי סביב הפרוצדורה = procedural myocardial injury . מדובר במחקר ראשוני בסוגו, קבוצת חולים קטנה יחסית, מחקר פרלימינרי, מתוכנן היטב, סמוי כפולות פרוספקטיבי שמעניק תיקווה לתכשיר הרנולזין כתכשיר נוגד איסכמיה ונזק מיוקרדיאלי בחולים עם תעוקה ממושכת ויציבה. כמובן שנזדקק למחקרים נוספים ורחבי היקף כדי להוכיח הנחה זו.

אנו עומדים בפני מחקרים נוספים באופק עם התכשיר הן כתכשיר נוגד תעוקה ונוגד נזק מיוקרדיאלי סביב פרוצדורות פולשניות בחדר הצינתורים  והן כתכשיר אנטי אריטמי בחולים. אנו צפויים בשנים הקרובות לראות האם אכן התכשיר מוכיח עצמו בקליניקה ולא יכנס לפנתיאון כמו במקרה של חומרים אנטיאריטמיים אחרים.

AHJ, Volume 163, Issue 6 , Pages 1019-1023, June 2012

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה