Cardiac Rhythm Management

שינויים לאורך זמן בשיעורי התמותה מכל-סיבה של חולים מאושפזים עם פרפור פרוזדורים (Int J Cardiol Heart Vasc)

הסיכון לתמותה מכל-סיבה פחת עם הזמן בקרב חולים מאושפזים עם עדות לפרפור פרוזדורים, אם כי לא חל שינוי בשיעורי התמותה בקרב נשים בגילאי 18-64 שנים, בחולים בסיכון נמוך לאירוע מוחי ובאלו עם השכלה גבוהה, כך עולה מנתונים חדשים משבדיה שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology: Heart & Vasculature.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שיעורי היארעות פרפור פרוזדורים מצויים במגמת עליה מזה שנים רבות והפרעת הקצב מלווה בסיכון מוגבר לתמותה. עם הזמן, ייתכנו שינויים במגמות התמותה בין תתי-קבוצות כתלות בדפוס הסיכון והטיפולים.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את מגמות שיעורי תמותה מכל-סיבה לאורך זמן בחולים שאושפזו בשל הופעת פרפור פרוזדורים ולהעריך את ההשפעה של גיל החולה, הסיכון לאירוע מוחי ורמת ההשכלה.

המחקר כלל חולים שאושפזו בשל פרפור פרוזדורים בין ינואר 1995 ועד דצמבר 2003 ונכללו במאגרים ארציים בשבדיה. על-פי מועד האשפוז, החולים סווגו לארבע קבוצות והיו במעקב לאורך חמש שנים וכן נבחרו ביקורות תואמות בגיל ומין.

מדגם המחקר כלל 64,489 חולים (גיל ממוצע של 73 שנים) ו-116,893 ביקורות.

מהנתונים עולה מגמה מובהקת סטטיסטית של ירידה בסיכון היחסי לתמותה מכל-סיבה בקרב חולים עם פרפור פרוזדורים לאורך זמן בנשים (יחס סיכון של 0.94, רווח בר-סמך 95% של 0.92-0.96) ובגברים (יחס סיכון של 0.91, רווח בר-סמך 95% של 0.89-0.93).

מגמות התמותה לא היו שונות משמעותית בין חולים עם פרפור פרוזדורים ובין הביקורות, כאשר הסיכון לתמותה מכל-סיבה ירד עם הזמן בשתי הקבוצות. הסיכון לתמותה נותר ללא שינוי בנשים בגילאי 18-64 שנים, בחולים בסיכון נמוך לאירוע מוחי ובחולים עם השכלה על-תיכונית.

ממצאי המחקר מעידים על השינויים לאורך בזמן בשיעורי התמותה מכל-סיבה בחולים שאושפזו בשל פרפור פרוזדורים בשבדיה ומעידים על החשיבות של גיל החולה, הסיכון לאירוע מוחי ורמת ההשכלה.

 

Int J Cardiol Heart Vasc. 2022 Nov 26

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה