Cardiac Rhythm Management

היעילות והבטיחות של קריו-אבלציה לטיפול בצעירים עם פרפור פרוזדורים (Clin Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Cardiology עולה כי קריו-אבלציה הדגימה יעילות ובטיחות דומות לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים צעירים ובחולים בגיל העמידה. ממצאי המחקר מעידים כי גיל צעיר יותר של החולים לא השפיע על תוצאות הפרוצדורה בטווח הקצר, שיעור הסיבוכים, או הישנות הפרעת הקצב לאחר הפרוצדורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרפור פרוזדורים הינה הפרעת קצב לא-נפוצה בצעירים ללא מחלת לב מבנית ופרוצדורת CB-PVI (או Cryoballoon Pulmonary Vein Isolation) הינה גישה טיפולית חשובה לאיזון מקצב הלב בחולים עם פרפור פרוזדורים עמיד לטיפול. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של CB-PVI במדגם גדול של צעירים לעומת מבוגרים בגיל העמידה בתנאי עולם-אמיתי.

בתקופה שבין 2012 עד 2020 הושלמה פרוצדורת CB-PVI ב-3,033 חולים אשר היו במעקב פרוספקטיבי בפרויקט 1STOP Clinical Service Project, שכלל 34 מרכזים ברחבי איטליה. מבין 3,033 משתתפים, תת-קבוצה של 1,318 חולים הוגדרו כצעירים (עד גיל 45 שנים; 368 חולים) או בגיל העמידה (גילאי 60-65 שנים; 950 חולים).

שיעורי ההצלחה בטווח הקצר לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות (99.9% לעומת 99.8%, P=0.415). לא תועדו הבדלים במאפייני הפרוצדורה ושיעורי הסיבוכים סביב הפרוצדורה היו דומים בשני המדגמים (1.9% לעומת 2.3%, p=0.646).

לאחר 12 חודשים, שיעורי ההישרדות ללא הישנות פרפור פרוזדורים עמדו על 88.9% במדגם החולים הצעירים ועל 85.6% במדגם החולים בגיל העמידה.  לאחר 36 חודשי מעקב, שיעורי הישרדות ללא הישנות פרפור פרוזדורים עמדו על 72.4% ו-71.8%, בהתאמה, ללא הבדל מובהק סטטיסטית בין הקבוצות (p=0.550).

החוקרים מסכמים וכותבים כי פרוצדורת CB-PVI בטוחה ויעילה לטיפול בחולים צעירים ובגיל העמידה, ללא הבדל בתוצאות ההתערבות בטווח הקצר, שיעור הסיבוכים או הישנות הפרעת הקצב. 

 

Clin Cardiol, Nov 29, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה