Cardiac Rhythm Management

השמנה חולנית מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר סגירת אוזנית פרוזדור שמאל (Heart Rhythm)

השמנה Obesity

בחולים עם פרפור פרוזדורים שהופנו לסגירה מילעורית של אוזנית פרוזדור שמאל למניעת אירוע מוחי נמצא כי השמנה חולנית מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים ואשפוז ארוך יותר, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Heart Rhythm. עם זאת, בחולים עם השמנה לא-חולנית תועד סיכון נמוך יותר לסיבוכים בכלל וסיבוכים מג’וריים, בהשוואה לאלו ללא השמנה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 62,980 חולים ממדגם National Inpatient Sample שעברו סגירה מילעורית של אוזנית פרוזדור שמאל בין 2015 ו-2019. בזמן תקופת המחקר רק התקן Watchman היה מאושר לשימוש ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

מבין המשתתפים במחקר, 6.7% אובחנו עם השמנה חולנית (מדד מסת גוף של 40 ק”ג/מ2 ומעלה), 10.3% אובחנו עם השמנה (מדד מסת גוף של 30-40 ק”ג/מ2) והיתר היו ללא השמנה (מדד מסת גוף נמוך מ-30 ק”ג/מ2).

שיעור הסיבוכים הכולל עמד על 13.8% בקרב חולים עם השמנה חולנית, 8% באלו עם השמנה ו-9.8% בחולים ללא השמנה, בעוד ששיעור הסיבוכים המג’וריים עמד על 8.1% אלו עם השמנה חולנית, 4.5% באלו עם השמנה ו-6.1% בחולים ללא השמנה (p<0.01).

לאחר תקנון לגיל, מין, גזע ומחלות רקע, החוקרים מצאו קשר בלתי-תלוי בין השמנה חולנית ובין סיכון מוגבר לסיבוכים בכלל (יחס סיכויים מתוקן של 1.33, p<0.01) ואשפוז למשך למעלה מיממה (יחס סיכויים מתוקן של 3.39, p<0.01) בהשוואה למדד מסת גוף קטן מ-30 ק”ג/מ2.

עם זאת, השמנה לוותה בסיכון נמוך יותר לסיבוכים בכלל (יחס סיכויים מתוקן של 0.73, P<0.01) ולסיבוכים מג’וריים (יחס סיכויים מתוקן של 0.72, p=0.02), אך בסיכון גבוה יותר לאשפוז לאורך למעלה מיממה (יחס סיכויים מתוקן של 2.36, p<0.01) בהשוואה למדד מסת גוך קטן מ-30 ק”ג/מ2.

ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקרים קודמים שהדגימו קשר בצורת U בין מדד מסת הגוף והיארעות סיבוכים בחולים שעברו התערבות כלילית מילעורית ואבלציה של פרפור פרוזדורים, עם סיכון מוגבר לסיבוכים בחולים בתת-משקל אך ירידה פרדוקסאלית בחולים עם השמנה קלה-עד-מתונה לפני עליה חוזרת בסיכון לסיבוכים באלו עם השמנה חולנית.

 

Heart Rhythm, Dec 26, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה