Cardiac Rhythm Management

אבלציה באמצעות צנתר משפרת מקטע פליטה בחולים עם פרפור פרוזדורים (Europace)

במאמר שפורסם בכתב העת Europace מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אבלציה באמצעות צנתר עשויה להביא לשיפור במקטע הפליטה של חדר שמאל, בפרט בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההבדלים בשיעורי הישנות פרפור פרוזדורים ונטל הפרעת הקצב לאחר אבלציה וכן לכמת את השינוי במקטע הפליטה של חדר שמאל בחולים עם אי-ספיקת לב ממחקר DECAAF-II.

החוקרים חישבו את ההבדלים בתוצא העיקרי של הישנות פרפור פרוזדורים בין חולים עם אי-ספיקת לב וחולים ללא אי-ספיקת לב. ניתוח דומה בוצע להערכת שלוש תתי-קבוצות חולים עם אי-ספיקת לב וחולים ללא אי-ספיקת לב. הם העריכו את ההבדלים בנטל פרפור פרוזדורים לאחר שלושה חודשים בין קבוצות חולים עם אי-ספיקת לב וחולים ללא אי-ספיקת לב וכן העריכו את השיפור במקטע הפליטה של חדר שמאל.

מהנתונים עולה כי לא זוהו הבדלים בשיעורי הישנות פרפור פרוזדורים או בנטל הפרעת הקצב לאחר אבלציה באמצעות צנתר בין חולים עם אי-ספיקת לב וחולים ללא אי-ספיקת לב ובין תתי-קטגוריות שונות של אי-ספיקת לב.

בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל תועד השיפור הגדול ביותר במקטע הפליטה של חדר שמאל לאחר אבלציה באמצעות צנתר (16.66%, p<0.001), בהשוואה לחולים עם אי-ספיקת לב וירידה מתונה במקטע הפליטה של חדר שמאל (10.74%) או חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל (2.00%). יתרה מזאת, השיפור במקטע הפליטה של חדר שמאל היה בלתי-תלוי בארבעת השלבים של פיברוזיס של הפרוזדור (7.71 לעומת 9.53 לעומת 5.72 לעומת 15.88 משלב I עד שלב IV, בהתאמה, p=0.115).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקרב חולים עם אי-ספיקת לב, באלו עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל תועד השיפור הגדול ביותר במקטע הפליטה של חדר שמאל לאחר אבלציה באמצעות צנתר. יתרה מזאת, השיפור בתפקוד החדרי אינו תלוי בפיברוזיס של הפרוזדור בחולים עם פרפור פרוזדורים ממושך.

Europace, Feb 4, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה