Cardiac Rhythm Management

טיפול ב-Dronedarone עשוי למנוע התפתחות פרפור או רפרוף פרוזדורים קבוע (Europace)

מתוצאות ניתוח פוסט-הוק של נתוני מחקר ATHENA, אשר פורסם בכתב העת Europace, עולה כי טיפול ב-Dronedarone (מולטאק) מלווה בשיעורי היארעות נמוכים יותר של פרפור/רפרוף פרוזדורים קבוע, שיעור גבוה יותר של חזרה למקצב סינוס ונטל רפרוף/פרפור פרוזדורים קל יותר, בהשוואה לפלסבו.

מחקר ATHENA הינו המחקר הקליני הגדול ביותר עד כה להערכת התוצאות הקליניות בחולים עם פרפור פרוזדורים באמצעות טיפול בתרופות אנטי-אריתמיות. בניתוח פוסט-הוק הנוכחי הם בחנו את ההשפעה של Dronedarone על התקדמות פרפור/רפרוף פרוזדורים על-פי ההיארעות המצטברת של פרפור/רפרוף פרוזדורים קבוע והערכת נטל הפרעת הקצב.

פרפור/רפרוף פרוזדורים קבוע הוגדר כהפרעת קצב במשך שישה חודשים ומעלה עד תום המחקר, כאשר מקצב סינוס קבוע הוגדר בנוכחות מקצב סינוס לאורך 6 חודשים ומעלה עד תום המחקר.

הסקירה כללה 4,439 משתתפים ממחקר ATHENA, מהם 2,208 קיבלו Dronedarone ו-2,231 קיבלו פלסבו, כאשר מאפייני הבסיס של שתי הקבוצות היו מאוזנים היטב.

החוקרים מדווחים על שיעורי התקדמות לפרפור/פרוזדורים קבוע של 13.8% מהמטופלים ב-Dronedarone לעומת 20.4% בזרוע הפלסבו (p<0.0001).

בהשוואה לפלסבו, הטיפול ב-Dronedarone לווה בשיעורי היארעות מצטברים של פרפור/רפרוף פרוזדורים קבוע שהיו נמוכים יותר (יחס סיכון של 0.65, p<0.001), שיעורי היארעות גבוהים יותר של מקצב סינוס קבוע (יחס סיכון של 1.19, p<0.001) ונטל פרפור/רפרוף פרוזדורים נמוך יותר לאורך זמן (p<0.01).

ההשפעות החיוביות על התקדמות, נסיגה ונטל פרפור/רפרוף פרוזדורים מרמזים כי Dronedarone עשוי להביא לנסיגה בתהליכי רימודלינג של החדר ושל הפרוזדור ולהפחית את הסיכוי להתקדמות לרפרוף/פרפור פרוזדורים.

Europace, Feb 9, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה