Cardiac Rhythm Management

הבדלים מגדריים בתועלת של מעכבי ACE, חסמי קולטן אנגיוטנסין ואנטרסטו בטיפול באי-ספיקת לב (J Am Heart Assoc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול באנטרסטו (Sacubitril/Valsartan) יעיל יותר בהפחתת הסיכון לתמותה או אשפוזים בשל אי-ספיקת לב, בהשוואה לטיפול במעכבי ACE או חסמי קולטן אנגיוטנסין באופן דומה בגברים ובנשים עם הפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר PARAGON-HF (או Efficacy and Safety of LCZ696 Compared to Valsartan, on  Morbidity and Mortality in Heart Failure Patients with Preserved Ejection Fraction) הציע תועלת אפשרית לטיפול באנטרסטו בנשים עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל. בקרב חולים עם אי-ספיקת לב שקיבלו טיפול קודם במעכבי ACE או חסמי קולטן לאנגיוטנסין בחנו החוקרים אם יש הבדלים בתועלת של אנטרסטו לעומת טיפול מונותרפי במעכבי ACE או ARB בין גברים ונשים עם מקטע פליטה שמור וירוד של חדר שמאל.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Truven Health MarketScan Databases בין תחילת שנת 2011 ועד סוף שנת 2018. הם כללו את כל החולים עם אבחנה עיקרית של אי-ספיקת לב תחת טיפול במעכבי ACE, חסמי קולטן לאנגיוטנסין, או אנטרסטו על-פי המרשם הראשון שניפקו לאחר האבחנה.

מדגם המחקר כלל 7,181 חולים שטופלו באנטרסטו, 25,408 חולים שטופלו במעכבי ACE ו-16,177 חולים שקיבלו טיפול בחסמי קולטן לאנגיוטנסין. מספר האשפוזים החוזרים או מקרי תמותה עמד על 790 מקרים בקרב מטופלים באנטרסטו, 11,901 מקרים בקרב 41,585 החולים שטופלו במעכבי ACE או חסמי קולטן לאנגיוטנסין.

לאחר תקנון למשתנים השונים, הסיכון לאשפוז חוזר או תמותה היה נמוך ב-26% בקרב מטופלים באנטרסטו, בהשוואה למטופלים במעכבי ACE או חסמי קולטנים לאנגיוטנסין (יחס סיכון של 0.74, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.80). ההשפעה המגנה של אנטרסטו תוארה בנשים (יחס סיכון של 0.75, רווח בר-סמך 95% של 0.66-0.86) ובגברים (יחס סיכון של 0.71, רווח בר-סמך 95% של 0.64-0.79).

ההשפעה המגנה בשני המינים תוארה רק בקרב חולים עם הפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת הבדלים מגדריים בתועלת של אנטרסטו בטיפול בחולים עם הפרעה בתפקוד דיאסטולי של חדר שמאל.

J Am Heart Assoc, Jul 8, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה