Cardio Thoracic Surgery

תיקון מסתם טריקוספידלי בצנתור משפר איכות חיים (TCT)

תיקון בצנתור של רגורגיטציה של המסתם הטריקוספידלי שיפר את הרגורגיטציה ושיפר את איכות החיים, כך עולה ממחקר שהוצג ב-Transcatheter Cardiovascular Therapeutics

בניסוי המבוקר האקראי הראשון של TriClip (של Abbott) לתיקון מקצה-לקצה (TEER) של המסתם הטריקוספידלי בחולים עם רגורגיטציה חמורה (TR), החולים הראו הפחתה ברגורגיטציה ושיפור באיכות החיים לאחר כשנה, וכן בטיחות לאחר 30 יום, כך עולה ממחקר שהוצג בקונגרס Transcatheter Cardiovascular Therapeutics 2023.

הקבוצות במחקר הוקצו ביחס של 1:1 לטיפול במכשיר ה-TriClip או לטיפול רפואי בלבד. חולים נכללו אם היה להם TR סימפטומטי חמור, היו בטיפול לאי ספיקת לב במשך 30 יום או יותר, והיו לפחות בסיכון בינוני לתחלואה או תמותה מניתוח למסתם הטריקוספידלי.

התוצא העיקרי שנבדק במחקר היה תוצא מורכב היררכי של תמותה מכל סיבה או ניתוח במסתם הטריקוספידלי, אשפוז עקב אי ספיקת לב ושיפור KCCQ ≥ 15 נקודות לאחר 12 חודשים. המחקר כלל 572 נבדקים בגיל ממוצע של 78.1 שנים, 59% היו נשים ו-55% היו ב-NYHA Class III או IV.

הטיפול הפחית באופן משמעותי את חומרת ה-TR, כשבתחילת המחקר, ל-98% מהחולים היה TR חמור ומעלה, שהופחת לבינוני או פחות ב-88% מכלל החולים לאחר 12 חודשים. בקבוצת הביקורת, 99% סבלו מ-TR חמור ומעלה בתחילת המחקר, ו-94% לאחר 12 חודשים. עם זאת, התמותה לא הייתה שונה בין הקבוצות, 90.1% לעומת 90.3%, בהתאמה, לאחר 12 חודשים. שיעור האשפוזים עקב אי-ספיקת לב לאחר 12 חודשים היה רק מעט טוב יותר בקבוצת המכשיר, 17% לעומת 19%, בהתאמה.

כמעט פי שניים מהנבדקים בקבוצת המכשיר (50%) היו בעלי איכות חיים טובה יותר, בהשוואה לקבוצת הביקורת, כפי שהודגם בשיפור בציוני ה-KCCQ ≥ 15 בהשוואה לקבוצת הביקורת (26%) לאחר 12 חודשים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה