Cardio Thoracic Surgery

טיפול לא פולשני חדש להיצרות אבי העורקים (The Lancet)

חוקרים צרפתים פיתחו טיפול אולטרסאונד לא פולשני לטיפול בחולים מסוימים עם היצרות אבי העורקים, כך עולה ממחקר קטן שפורסם ב-The Lancet, שבחן את יעילותו

חוקרים צרפתים פיתחו טיפול אולטרסאונד לא פולשני לטיפול בחולים מסוימים עם היצרות אבי העורקים, כך עולה ממחקר קטן ב-The Lancet, שבחן את יעילותו.

היצרות מסתם אבי העורקים מסוייד משפיע על כ-5 מיליון חולים באירופה ו-5 מיליון בארצות הברית. “מסתם אבי העורקים הוא שער בין הלב לגוף. עם הגיל הוא יכול להסתייד, ושטח המסתם הפתוח מצטמצם. השטח הפתוח הרגיל הוא 2-3 ס”מ, והיצרות חמורה מתרחשת כאשר הוא פחות מ-1 ס”מ. במקרים אלו, ניתוח נחוץ בדרך כלל בגלל הסיכון המוגבר שהוא גורם לאי ספיקת לב או למוות פתאומי”, אמר מייסד הסטארט-אפ Cardiawave, שפיתח את המכשיר.

במשך שנים, הטיפול הסטנדרטי כלל החלפת המסתם בשסתום ביולוגי או מכני בניתוח ומאוחר יותר פותחה שיטה בגישה בעזרת קטטר. “בשני המקרים, המסתם מוחלף, אך ל-10%-20% מהחולים יש התוויות נגד להתערבויות אלו. המטרה שלנו הייתה למצוא אלטרנטיבה עבור אנשים אלו”, אמר המייסד.

הטכניקה החדשה עובדת על אולטרסאונד לא פולשני, “אנחנו משמרים את המסתם הפגום אבל משפרים את תפקוד הפתיחה שלו על ידי מכשיר האולטרסאונד שמונח על גבי בית החזה. האולטרסאונד יוצר “קוויטציה”, בועות שעל ידי תנודה יוצרות גלי הלם, במטרה לגרום למיקרו שברים בסידן של המסתם ובכך לרכך אותו ולאפשר לו להיפתח טוב יותר”, הוסיף מייסד החברה.

“זו טכניקה די פשוטה לביצוע שכוללת פשוט להניח את המכשיר על החזה, למקם אותו היטב, ולהפעיל את המכשיר. ההתערבות דורשת שבעה מפגשים של 10 דקות כל אחד ” הוא אמר. “המגבלות של הטכניקה הן כפולות: לפעמים אנחנו לא רואים מספיק טוב באולטרסאונד, ולפעמים המסתם מסוייד מדי, ואנחנו לא יכולים לטפל בו”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה