Cardio Thoracic Surgery

תוצאות TAVR בחולים עם הרחבת אבי עורקים עולה (Int J Cardiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי אין הבדלים משמעותיים בתוצאות פרוצדורת החלפת מסתם וותין בצנתור (Transcatheter Aortic Valve Replacement) בטווח הקצר או בטווח הארוך בין חולים עם היצרות מסתם וותין עם או ללא הרחבה בינונית/חמורה של אבי עורקים עולה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוואת התוצאות קצרות הטווח וארוכות הטווח של פרוצדורת TAVR בחולים עם היצרות מסתם ותין, עם או ללא הרחבת אבי עורקים עולה.

 מדגם המחקר כלל חולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין הטבעי, אשר עברו החלפת מסתם וותין בצנתור בין ספטמבר 2012 ועד ספטמבר 2021. החולים סווגו לקבוצה עם הרחבה בינונית/חמורה של אבי עורקים עולה (רוחב מקסימאלי של 45 מ”מ ומעלה) או לחולים ללא הרחבה או עם הרחבה קלה של אבי העורקים העולה. תוצאות בדיקות CT לאחר למעלה משישה חודשים שימשו להערכת קצב התקדמות הרחבת אבי עורקים עולה.

מדגם המחקר כלל 556 חולים (גיל ממוצע של 75.5 שנים). מבין אלו, ב-107 חולים (19.2%) הייתה עדות להרחבת אבי עורקים עולה בדרגה בינונית/חמורה (45 מ”מ ומעלה), עם קוטר ממוצע של 48.6 מ”מ.

במהלך האשפוז, בשתי הקבוצות תועדו שני מקרים של דיסקציה אבי עורקים עולה (1.9% לעומת 0.4%, p=0.380).

חציון משך המעקב אחר החולים עמד על 3.9 שנים, במהלכו לא תועדו מקרי תמותה עקב סיבוכים הנוגעים למחלת אבי עורקים ולא זוהו מקרים של דיסקציה חדשה של אבי עורקים.

לאחר ארבע שנים, בקרב חולים עם הרחבת אבי עורקים שיעורי התמותה מכל-סיבה ושיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם לא היו שונים משמעותית מאלו שתועדו בקרב חולים ללא הרחבת אבי עורקים עולה או עם הרחבה קלה בלבד (P=0.109 ו-p=0.698, בהתאמה).

מבדיקות CT לאורך המעקב עלה כי קצב התקדמות הרחבת אבי עורקים בחולים עם הרחבה בינונית/חמורה של אבי עורקים עולה לא היה שונה משמעותית מקצב ההתקדמות בחולים ללא הרחבת אבי עורקים עולה או עם הרחבה קלה בלבד (0.0 מ”מ/שנה לעומת 0.1 מ”מ/שנה, p=0.122).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין הבדלים משמעותיים בתוצאות פרוצדורת TAVR בחולים עם היצרות מסתם וותין עם או ללא הרחבת אבי עורקים עולה.

Int J Cardiol, March 11, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה