Cardiomiopathy & Cardiology

אבחנה של הרפס זוסטר מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (Sci Rep)

במאמר שפורסם בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אבחנה של זיהום בנגיף הרפס זוסטר עשויה להוות סמן לסיכון מוגבר למחלות כלי דם בטווח הארוך.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי זיהום בהרפס זוסטר מהווה בעיה משמעותית באוכלוסייה הכללית לאור השכיחות הגבוהה של הזיהום הנגיפי והסיבוכים האפשריים. אירוע מוחי ואוטם לבבי הינם סיבוכים קצרי-טווח מתועדים היטב של הרפס זוסטר, בעיקר בשל פגיעה בכלי הדם בעורקי המוח והלב. עם זאת, אין מחקר גדול להערכת ההשפעה ארוכת הטווח של הרפס זוסטר על הסיכון למחלות לב וכלי דם.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי להערכת הקשר בין הרפס זוסטר ובין הסיכון לסיבוכים לבביים וצרברווסקולאריים מג’וריים. הם ערכו השוואה בין חולים עם הרפס זוסטר שאובחנו בין 2001 ו-2018 ובין קבוצת ביקורת תואמת. המודל כלל תקנון לגיל, מצב סוציו-אקונומי, היסטוריה של דיסליפידמיה  ואוטם לבבי קודם. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין חשיפה להרפס זוסטר ובין אירוע מוחי.

מדגם המחקר כלל 41,930 חולים, עם 20,965 משתתפים בכל קבוצה. הסיכון לסיבוכים לבביים וצרברווסקולאריים היה גבוה ב-19% בקרב חולים עם הרפס זוסטר בשנה הראשונה למעקב (p<0.001).

לטיפול אנטי-ויראלי לא הייתה השפעה חיובית על ההישרדות ארוכת הטווח של חולים עם הרפס זוסטר (p<0.001).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את הסיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם אבחנה של הרפס זוסטר, להעריך את ההשפעה של חיסון כנגד הרפס זוסטר על הסיכון הנ”ל ולזהות גישות העשויות להפחית את הסיכון למחלות אלו.

Sci Rep, Feb 9, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה