Cardiomiopathy & Cardiology

טיפול מוקדם ב-Dapagliflozin משפר את ההגנה על הכליות (Sociedad Española de Nefrología)

מחקר חדש שפורסם ב- Sociedad Española de Nefrología הראה כי התחלת טיפול מוקדם ב-Dapagliflozin משפרת את ההשפעה הכלייתית המגינה של התרופה

 

 מחקר חדש שפורסם ב- Sociedad Española de Nefrologíaהראה כי התחלת טיפול מוקדם ב- Dapagliflozin עשוי לשפר את האפקט המגן של התרופה בכליות.

מחלת כליות כרונית (CKD – Chronic kidney disease) הינה מחלה שכיחה המהווה גורם סיכון מרכזי לאירועים קרדיווסקולריים. מחקרים שנערכו לאחרונה הראו כי טיפול ב-Dapagliflozin (מעכב SGLT2) עשוי להפחית פגיעה כלייתית, ולהאט את הירידה ב-eGFR. תופעה נוספת שנצפתה במחקרים שבוצעו עם מעכבי SGLT-2 היא ירידה בולטת יותר ב-eGFR בקבוצות הטיפול, בהשוואה לקבוצות הפלצבו, במהלך השבועות הראשונים לטיפול (בשלב אקוטי), ולאחר מכן התאוששות חלקית ואז ירידה איטית וממושכת יותר בערכי ה-eGFR עד תום תקופת המעקב (בשלב כרוני).

מחקר זה בא לבחון את הקשר שבין ה-eGFR בתחילת השלב הכרוני והזמן (בשנים) מתחילת השלב הכרוני עד להגעה למחלת כליות סופנית (ESKD – End Stage Kidney Disease). תוצאות המחקר מצאו קשר משמעותי בין שני המשתנים הללו (Rho Spearman 0.90, p = 0.0374), ולפיכך ניתן להסיק כי ההשפעה הכלייתית המגינה של הטיפול ב- Dapagliflozin  עשויה  להיות קשורה לרמת התפקוד הכלייתי. קשר זה עשוי להיות מוסבר בכך שככל שמסת הנפרונים התקינים קטנה יותר, יכולת ההשפעה התרופתית נהיית קטנה יותר, וההפך.

תוצאות אלו מדגישות את חשיבותו של הטיפול המוקדם, לא רק בגלל הרלוונטיות הקלינית שלו, אלא גם משום שהוא עשוי להביא לחיסכון משמעותי הן מבחינת עלויות תרופתיות והן מבחינת כמות המטופלים הנדרשים להשתלת כליה.

לכתבה ב- Medscape

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה