Cardiomiopathy & Cardiology

מה הסיכון הקרדיו-וסקורלי במעכבי JAK בטווח הקצר למחלות עור (JAMA Dermatology)

לפי מטה-אנליזה חדשה שפורסמה ב-JAMA Dermatology, אין מספיק ראיות לכך שמעכבי JAK מעלים סיכון קרדיווסקולרי או לפקקת לטיפול במגוון מצבים דרמטולוגיים, לפחות בטווח הקצר 

לפי מטה-אנליזה חדשה שפורסמה ב-JAMA Dermatology, אין מספיק ראיות לכך שתרופות המכוונות ל-JAK-STAT מגדילות את הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולריים או פקקת אצל אנשים העוברים טיפול במגוון מצבים דרמטולוגיים, לפחות בטווח הקצר.

המחקר התבסס על נתונים של למעלה מ-17,000 חולים עם הפרעות עוריות שונות מ-45 ניסויים קליניים אקראיים מבוקרי פלצבו עם תקופת מעקב ממוצעת של 16 שבועות, והם מצאו שלא הייתה עלייה משמעותית בהתרחשות של אירועים קרדיווסקולריים חמורים (MACE) או תרומבואמבוליזם ורידי (VTE) באלו שטופלו במעכבי JAK-STAT בהשוואה לפלצבו.

ערך ה-I² במטה-אנליזה היה 0.00% עבור MACE ו-VTE בהשוואה בין שתי הזרועות, מה שמצביע על כך שלא סביר שהתוצאות היו מקריות. לא היה סיכון מוגבר ל-MACE בין אלו שקיבלו פלצבו לאלו שקיבלו מעכבי JAK-STAT, עם יחס סיכון (RR) של 0.47; או  VTE, עם RR של 0.46.

ממצאים דומים התקבלו כאשר נותחו נתונים על פי המצב הדרמטולוגי המטופל, מנגנון הפעולה של התרופה או האם התרופה נושאת אזהרה.

נתונים אלה “מרמזים על חוסר עקביות בתחושה הכללית המבוססת” כי מעכבי JAK-STAT מגבירים את הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים, כתבו החוקרים במאמר. “ייתכן שהסיבה לכך היא פרקי הזמן המוגבלים שבהם ניתן לפתח את האירועים הנדירים הללו בצורה מספקת או שהגילאים של חולים שנרשמו צעירים מכדי להבין את הסיכונים המוגברים לפתח MACE ו-VTE”, הם הציעו.

עם זאת, הממצאים קוראים תיגר על התפיסה שהסיבוכים הקרדיו-וסקולריים של תרופות אלו זהים בכל החולים ומציעים כי שימוש דרמטולוגי עשוי שלא להיות קשור לאותם סיכונים כמו בשימוש בהתוויות ראומטולוגיות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה