Cardiomiopathy & Cardiology

סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (Eur J Prev Cardiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology עולה כי בנשים עם אבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הסיכון למחלות לב וכלי דם בנשים עם אבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות ולהעריך את ההיארעות הגלובאלית של תחלואה קרדיווסקולארית על-רקע תסמונת שחלות פוליציסטיות.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה מחקרים מחמישה מאגרי נתונים במטרה לקבוע את הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית בקרב נשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות. ההיארעות הגלובאלית של תחלואה קרדיווסקולארית על-רקע תסמונת שחלות פוליציסטיות חושבה ע”י השיעור המיוחס לאוכלוסייה עם נתונים מדו”ח ה-Global Burden of Diseases לשנת 2019. אחוז השינוי השנתי המשוער שימש להערכת המגמות לאורך זמן בתחלואה קרדיווסקולארית על-רקע תסמונת שחלות פוליציסטיות.

מהנתונים עולה כי הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית היה גבוה יותר משמעותית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות בכל קבוצות הגיל (סיכון יחסי של 1.51, רווח בר-סמך 95% של 1.36-1.69) ובגילאי 10-54 שנים (סיכון יחסי של 1.37, רווח בר-סמך 95% של 1.17-1.59).

מבחינה גלובאלית, בין 1990 עד 2019, אירועי תחלואה קרדיווסקולארית על-רקע תסמונת שחלות פוליציסטיות בכל קבוצות הגיל עלו מ-102,530 מקרים ל-235,560 מקרים.

בדרום אסיה תועדה העלייה הגדולה ביותר במקרי תחלואה קרדיווסקולארית משנית לאבחנה של תסמונת שחלות פוליציסטיות. העלייה בשנתית בשיעורי ההיארעות המתוקנים לגיל של תחלואה קרדיווסקולארית על-רקע תסמונת שחלות פוליציסטיות בקרב אלו בגילאי 10-54 שנים (אחוז שינוי שנתי משוער של 0.49%, רווח בר-סמך 95% של 0.41-0.56%) מהירה יותר מזו שתועד בכלל קבוצות הגיל (אחוז שינוי שנתי משוער של 0.34%, רווח בר-סמך 95% של 0.27-0.42%).

במדינות עם מדד סוציו-דמוגרפי בינוני או נמוך-בינוני תועדה עליה גדולה יותר באירועי תחלואה קרדיווסקולארית משנית לאבחנה של אחוז שינוי שנתי משוער של במהלך שלושת העשורים האחרונים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בנשים עם אחוז שינוי שנתי משוער של סיכון מוגבר משמעותית לתחלואה קרדיווסקולארית. אמצעים יעילים להגברת מניעת מחלות לב וכלי דם חשובים במיוחד באזורים בהם שכיחות גבוהה של תחלואה קרדיווסקולארית על-רקע תסמונת שחלות פוליציסטיות, בפרט תחלואה קרדיווסקולארית בנשים מתחת לגיל 55 שנים.

Eur J Prev Cardiol, Feb 19, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה