Cardiomiopathy & Cardiology

בלון מצופה paclitaxel עדיף במקרי היצרות כלילית מחדש (JAMA)

בלון מצופה paclitaxel היה עדיף על בלון לא מצופה לטיפול בהיצרות כלילית מחדש (stent restenosis) בחולים שעברו התערבות כלילית מלעורית (PCI), כך עולה ממחקר שפורסם ב-JAMA

בלון מצופה paclitaxel, מסוג Agent DCB, היה עדיף על בלון לא מצופה paclitaxel לטיפול בהיצרות כלילית מחדש (stent restenosis) בחולים שעברו התערבות כלילית מלעורית (PCI), כך עולה מתוצאות שהוצגו בקונגרס Transcatheter Cardiovascular Therapeutics 2023 ופורסמו ב-JAMA.

DCB קיבל על ידי ה-FDA ייעוד כמכשיר פורץ דרך בשנת 2021 ואושר על ידי ה-FDA חלקית על בסיס תוצאות ניתוח מוגדר מראש של הניסוי המרכזי. מחקר זה מספק פרטים על אותו ניסוי, שבו התוצא העיקרי של כשל בנגע מטרה לאחר שנה אחת התרחש ב-17.9% מקבוצת הבלונים מצופים paclitaxel, לעומת 28.6% מקבוצת הבלונים הלא מצופים, תוך עמידה בקריטריונים לעליונות (יחס סיכון [HR] , 0.59).

“חשוב מאוד שקרדיולוגים להקפיד על יישום שיטות עבודה מומלצות לטיפול בנגעים במקרים של stent restenosis לפני השימוש בבלון מצופה תרופה”, אמר המחבר הראשי. הבנה מדוע ייתכן שסטנט נכשל בפעם הראשונה “בכמעט בכל המקרים תדרוש צורה כלשהי של הדמיה תוך וסקולרית”, הוסיף, “יש להיעזר בבלון מצופה תרופה רק לאחר שימוש בכלים הנכונים כדי להבטיח שהסטנט הישן מורחב כראוי, ושדברים כמו הסתיידות כלי דם טופלו כראוי”.

רה-וסקולריזציה של נגע המטרה ואוטם שריר הלב הקשור לכלי היעד התרחשו בשיעור נמוך יותר בקרב חולים שטופלו בבלון המצופה: 13.0% לעומת 4.7% (HR, 0.50) ו-5.8% לעומת 11.1% (HR, 0.51), בהתאמה. לעומת זאת, שיעור המוות הלבבי היה 2.9% לעומת 1.6% (HR, 1.75) בקבוצות הבלון המצופה לעומת ללא, בהתאמה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה