Cataract

מגדר וגיל עשויים להשפיע על הסיכון להיפרדות רשתית לאחר ניתוח קטרקט (מתוך כנס ה-AAO)

גורמי סיכון להיפרדות רשתית לאחר ניתוח קטרקט כוללים גיל צעיר יותר, גזע לבן, מין זכר וניוון סריג של הרשתית (Lattice Degeneration), כך עולה מפוסטר שהוצג במהלך כנס ה-American Academy of Ophthalmology.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר IRIS והשלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל למעלה מ-3.1 מיליון עיניים של קרוב ל-2 מיליון מטופלים שטופלו בבית החולים Willis Eye Hospital ומצאו כי אחד מכל 500 ניתוחי קטרקט בחולים בגילאי 40 שנים ומעלה הוביל ל-Rhegmatogenous Retinal Detachment (או RRD).

מבין העיניים שנבחנו, ב-6,690 התפתחה RRD בתוך שנה מניתוח הקטרקט. היפרדות הרשתית תועדה לאחר חציון של 139 ימים מניתוח קטרקט, כאשר 15.9% מהמקרים הופיעו בתוך 30 ימים, 37.3% אירעו בתוך 90 ימים ו-59.9% תוארו תוך 180 ימים.

שיעורי היארעות RRD בגברים עמדו על 0.37%, אך בנשים השיעורים עמדו על 0.11% בלבד. שיעורי ההיארעות בלבנים עמדו על 0.23% ובשחורים דווח על שיעורי היארעות של 0.13%.

אלו בסיכון הגבוה ביותר ל-RRD היו גברים, חולים צעירים ואלו עם ניוון סריג של הרשתית. גורמי סיכון נוספים כללו גזע לבן, היפרדות זגוגית אחורית, מיופיה גבוהה וניתוח קטרקט מורכב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר עשויים לסייע לזהות חולים בסיכון מוגבר ל-RRD.

 

מתוך כנס ה-AAO

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה