Cervical cancer

יתרונות הוספת Nab-Paclitaxel לטיפול כימו-קרינתי כנגד ממאירות מתקדמת-מקומית של צוואר הרחם (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Gynecologic Oncology)

הוספת Nab-Paclitaxel לטיפול כימו-קרינתי המבוסס על Cisplatin הוכח כיעיל ונסבל היטב בנשים עם ממאירות מתקדמת-מקומית של צוואר הרחם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Gynecologic Oncology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נשים עם ממאירות מתקדמת-מקומית של צוואר הרחם לעיתים קרובות מופנות לטיפול כימו-קרינתי המבוסס על Cisplatin. מחקר מוקדם הציע כי Nab-Paclitaxel עשוי להגדיל את הרגישות לטיפול קרינתי ולשפר את התגובה של הגידול לקרינה.

המחקר בשלב 2 כלל זרוע יחידה ונועד לבחון את היעילות והבטיחות של טיפול כימו-קרינתי עם Nab-Paclitaxel ו-Cisplatin כנגד סרטן צוואר רחם מתקדם-מקומית. מדגם המחקר כלל נשים עם עדות היסטולוגית או ציטולוגית לסרטן צוואר רחם בשלב IIIB או IVA ולפחות נגע מדיד אחד.

כל הנשים הופנו לטיפול בקרינה חיצונית במינונים של 45 Gy או 50.4 Gy ב-25 או 28 פרקציות; אלו עם קשריות לימפה חיוביות קיבלו קרינה במינון של 60 Gy ב-25 או 28 פרקציות. כל הנשים קיבלו טיפול ברכיתרפי לתוך הנגעים בארבע או חמש פרקציות של 6/7 Gy – מקביל למינון של 28/30 Gy – פעם או פעמיים בשבוע. הנשים השלימו שני מחזורים של Nab-Paclitaxel ו-Cisplatin במהלך טיפול קרינתי, בשילוב עם שני מחזורי טיפול כימותרפי אדג’וונטי.

שיעורי תגובה אובייקטיבית הוגדרו כתוצא העיקרי של המחקר. תוצאי סיום משניים כללו את ההישרדות הכוללת, הישרדות ללא-התקדמות, מרווח זמן עד הפרעה בטיפול קרינתי ובטיחות הטיפול.

מבין 50 נשים שגויסו למחקר, 45 היו זמינות בעת ניתוח הביניים של התוצאות. מרבית הנשים (71.1%) אובחנו עם מחלה בשלב IIIC  וקרצינומה של תאי קשקש (93.3%). כל הנשים השלימו טיפול קרינתי (משך חציון של 55 ימים), עם חציון של שני מחזורי טיפול כימותרפי במקביל וטיפול כימותרפי משלים.

החוקרים מדווחים כי 19 נשים נדרשו להפסקה בטיפול הקרינתי (חציון של 6 ימים).

מהנתונים עולה כי שיעורי תגובה אובייקטיבית עמדו על 90.9% לאחר הקרנה חיצונית, 97.4% חודש לאחר טיפול כימו-קרינתי (שיעורי תגובה מלאה של 39.5%) במקביל ו-100% שלושה חודשים לאחר טיפול כימו-קרינתי במקביל (שיעורי תגובה מלאה של 91.2%).

האירועים החריגים הנפוצים ביותר בדרגה ¾ כללו לויקופניה (55.6%), אנמיה (48.9%), נויטרופניה (40%) ותרומבוציטופניה (22.2%). רעילות לא-המטולוגית הייתה לרוב בדרגה 1 או בדרגה 2. החוקרים מדווחים על שלושה אירועי רעילות לא-המטולוגית, עם שני מקרי שלשול ומקרה אחד של כאבי בטן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הוספת Nab-Paclitaxel למשטר טיפול כימו-קרינתי המבוסס על Cisplatin מהווה גישת טיפול בטוחה ויעילה בנשים עם ממאירות מתקדמת-מקומית של צוואר הרחם. הם קוראים להשלים מעקב נוסף על-מנת לקבוע את ההשפעה של הטיפול על ההישרדות בטווח הארוך.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Gynecologic Oncology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה