Cervical cancer

משלב Bevacizumab עם Atezolizumab משפר הישרדות נשים עם סרטן צוואר הרחם (מתוך כנס ESMO)

מנתונים חדשים עולה כי הוספת Atezolizumab (טיסנטריק) לטיפול Bevacizumab (אווסטין) וטיפול כימותרפי קו-ראשון הובילה לשיפור הישרדות ללא-התקדמות מחלה והישרדות כוללת, בהשוואה לטיפול כימותרפי סטנדרטי בלבד בנשים עם סרטן צוואר רחם גרורתי, עיקש או חוזר, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-ESMO (או European Society for Medical Oncology).

החוקרים השלימו את מחקר BEATcc, מחקר בתווית-פתוחה בשלב 3 להערכת יעילות ובטיחות משלב Bevacizumab עם Atezolizumab לצד טיפול כימותרפי סטנדרטי בנשים עם סרטן צוואר רחם עיקש או חוזר. מדגם המחקר כלל 410 נשים שחולקו לקבלת טיפול כימותרפי סטנדרטי עם Bevacizumab ללא Atezolizumab (206 נשים) או עם Atezolizumab (204 נשים).

תוצאי הסיום העיקריים כללו את שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה ושיעורי ההישרדות הכוללים, כאשר תוצאי סיום משניים כללו את שיעורי התגובה האובייקטיבית, משך התגובה ובטיחות הטיפול.

לאחר חציון מעקב של 32.9 חודשים, החוקרים זיהו שיפור מובהק סטטיסטית הן בחציון הישרדות ללא-התקדמות מחלה (יחס סיכון של 0.62, רווח בר-סמך 95% של 0.49-0.78) והן בחציון הישרדות כוללת (יחס סיכון של 0.68, רווח בר-סמך 95% של 0.52-0.88) בקרב נשים בזרוע Atezolizumab, עם חציון משך טיפול של 12.7 חודשים בנשים בזרוע ההתערבות לעומת 8.5 חודשים באלו בזרוע הביקורת.

החוקרים מדווחים על חציון הישרדות ללא-התקדמות ארוך יותר (13.7 לעומת 10.4 חודשים) וחציון הישרדות כוללת ארוך יותר (32.1 לעומת 22.8 חודשים) בנשים בזרוע הטיפול ב-Atezolizumab לעומת נשים בזרוע הביקורת.  עוד זוהה שיפור בתוצאי סיום משניים בנשים בזרוע Atezolizumab, כולל שיעורי תגובה אובייקטיבית גבוהים יותר (84% לעומת 72%) וחציון משך תגובה ארוך יותר (13.6 לעומת 8.6 חודשים; יחס סיכון של 0.60, רווח בר-סמך 95% של 0.46-0.78).

בשתי קבוצות המחקר תועד פרופיל בטיחות דומה, עם שיעור אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה של 79% בנשים בזרוע Atezolizumab ושל 75% בנשים בזרוע הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש מקום לקבוע את Bevacizumab עם Atezolizumab עם טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום כאפשרות קו-טיפול ראשון חדשה בנשים עם סרטן צוואר רחם גרורתי, עיקש או חוזר.

מתוך כנס ESMO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה