Cholesterol/Lipid disorders

רמות מוגברות של PCSK9 ורמות לפטין נמוכות בצעירות עם אנורקסיה נרבוזה (Hormones)

במאמר שפורסם בכתב העת Hormones מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בצעירות עם אנורקסיה נרבוזה רמות מוגברות של PCSK9 (או Proprotein Convertase Subtilisin/Kexin type 9) ורמות לפטין נמוכות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי PCSK9 הינו גורם המבקר את רמות LDL (או Low Density Lipoprotein) בדם, גורם סיכון מג’ורי למחלות לב וכלי דם. מאחר וללפטין חשיבות בסיכון למחלות לב וכלי דם, ככל הנראה ע”י השפעות על ביטוי קולטן ל-LDL במסלול PCSK9, למצב התזונה עשויה להיות השפעה על רמותיו. לאור זאת, הם ביקשו לבחון את רמות PCSK9 בנוכחות הפרעות אכילה.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את פרופיל השומנים בדם, רמות PCSK9 ולפטין בנשים צעירות עם אנורקסיה נרבוזה, במטרה להבין טוב יותר את השינויים המטבוליים במחלה זו.

החוקרים השלימו מחקר תצפיתי מקרה-ביקורת, אשר כלל 20 מתבגרות עם אנורקסיה ו-20 מתבגרות ללא הפרעת אכילה כקבוצת ביקורת תואמת לפי גיל ומין.

בקרב צעירות עם אנורקסיה נרבוזה תועדו מדדי מסת גוף נמוכים יותר, כמו גם רמות כולסטרול כולל ורמות LDL נמוכות יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת, כאשר רמות ליפופרוטאין היו בטווח התקין. יתרה מזאת, בנערות מתבגרות עם אנורקסיה נרבוזה תועדו רמות גבוהות יותר משמעותית של PCSK9 (24%+, p<0.005) ורמות נמוכות משמעותית של לפטין (43%-, p<0.01), בהשוואה לקבוצת הביקורת.

הממצאים תומכים בהשלמת מחקרים נוספים במטרה להבין את החשיבות של הכבד ורקמת שומן במטבוליזם PCSK9/LDL במתבגרות עם אנורקסיה נרבוזה.

Hormones, Nov 24, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה