Chronic Kidney Disease

Dapagliflozin מפחית אשפוזים במטופלים עם אי ספיקת לב (Journal of the American College of Cardiology)

סכרת

מחקר חדש הראה כי טיפול ב- Dapagliflozin במטופלים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור ו/ או ירוד במקצת (HFpEF and HFmrEF) מפחית את מספר האשפוזים באופן כללי.

מחקר חדש שפורסם ב- Journal of the American College of Cardiology הראה כי טיפול ב- Dapagliflozin במטופלים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור או ירוד במקצת מפחית את מספר האשפוזים הכולל מכל סיבה. Dapagliflozin הוכח לאחרונה כמפחית של הסיכון למוות קרדיווסקולרי או להחמרת אשפוזים על רקע אי ספיקת לב. מטופלים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד במקצת (HFmrEF) או עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (HFpEF), לרוב הינם מבוגרים ובעלי מצבים נלווים שעלולים להגביר את הסיכון לאשפוז שלא נובע מ-HF. מטרת מחקר זה הייתה לבדוק האם טיפול ב-Dapagliflozin מפחית את מספר האשפוזים מכל סיבה שהיא.

המחקר העריך את השפעת Dapagliflozin במינון של 10 מ”ג, פעם ביום, לעומת פלצבו בקרב מבוגרים בגילאי 40 ומעלה עם אי ספיקת לב סימפטומטית, EF>40%, רמות מוגברות של BNP, עדות למחלת לב מבנית, ושימוש לסירוגין במשתנים. השפעת הטיפולים השונים על האשפוזים הוערכה באמצעות מודל לין, וויי, יינג ויאנג (Lin, Wei, Ying and Yang – LWYY).

בתקופת מעקב חציוני של 2.3 שנים, התרחשו 4,710 אשפוזים מסיבות שונות (2226 בקרב קבוצת ה- Dapagliflozin ו2484 בקרב קבוצת הפלצבו), שמותכם היו 1986 (42.2%) אשפוזים עקב בעיה לבבית .

תוצאות המחקר הראו כי הטיפול ב-Dapagliflozin הפחית באופן מובהק סטטיסטי את הסיכון לסך כל האשפוזים מכל סיבה שהיא ב-11% בהשוואה לטיפול בפלצבו
(RR 0.89, 95% CI 0.82-0.98, p = 0.015), כך שבסך הכל היו 258 פחות אשפוזים בקבוצת ה-Dapagliflozin. כמו כן, הטיפול ב- Dapagliflozin הפחית את מספר האשפוזים מכל סיבה שהיא ללא קשר לרמת ה-LVEF

(<=49% RR 0.92, 50%-59% RR 0.91, >60% RR 0.85)

למחקר ב-JACC

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה