Cognitive Function

ההשפעה של איזון גליקמי של חולים עם סוכרת מסוג 2 בקשישים עם ליקוי קוגניטיבי (Diabetes Care)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Diabetes Care עולה כי רמות המוגלובין מסוכרר מעל ומתחת לטווח היעד מלוות בסיכון מוגבר לתמותה, בעוד שבחולים שהשיגו ריכוז המוגלובין מסוכרר בטווח היעד לא תועד סיכון מוגבר לתמותה בהשוואה לאלו ללא סוכרת מסוג 2.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של סוכרת מסוג 2 ורמות המוגלובין מסוכרר בטווח היעד המומלץ לפי ה-Japan Diabetes Society/Japan Geriatrics Society Joint Committee על התמותה של קשישים עם ליקוי קוגניטיבי.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל 1,528 משתתפים בגילאי 65 שנים ומעלה ללא סוכרת ו-468 משתתפים בגילאי 65 שנים ומעלה עם סוכרת מסוג 2, כולם ביקרו במרפאת זיכרון. החוקרים חילקו את החולים עם סוכרת לשלוש קבוצות בהתאם לאיזון הגליקמי (מעל היעד, מתחת ליעד או בטווח היעד), תפקוד קוגניטיבי, יכולת לבצע פעילויות יומיומיות ותרופות הכרוכות בסיכון גבוה להיפוגליקמיה.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעה של סוכרת וריכוז המוגלובין מסוכרר על שיעורי התמותה.

לאורך חציון מעקב של 3.8 שנים, 353 חולים (17.7%) הלכו לעולמם.

בהשוואה לחולים ללא סוכרת מסוג 2, ריכוז המוגלובין מסוכר מעל היעד המומלץ (יחס סיכון של 1.70, רווח בר-סמך 95% של 1.08-2.69 ומתחת ליעד המומלץ (יחס סיכון של 2.15, רווח בר-סמך 95% של 1.33-3.48) לוו בסיכון גבוה יותר לתמותה. עם זאת, בחולים עם ריכוז המוגלובין מסוכרר בתוך טווח היעד המומלץ לא תועד סיכון מוגבר לתמותה, בהשוואה לאלו ללא סוכרת (יחס סיכון של 1.02, רווח בר-סמך 95% של 0.77-1.36).

החוקרים מסכמים וכותבים כי רמות המוגלובין מסוכרר מעל ומתחת ליעד מלוות בסיכון מוגבר לתמותה, בעוד שבאלו עם ריכוז המוגלובין מסוכרר בטווח היעד לא תועד סיכון מוגבר לתמותה לעומת מבוגרים ללא סוכרת. ממצאי המחקר תומכים בטווח היעדים המומלץ לאיזון גליקמי בקשישים עם ליקוי קוגניטיבי.

Diabetes Care, March 12, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה