Cold & Cough

תינוק בן ארבעה חודשים מאושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ לאחר שחלה בשעלת (הודעת בי”ח אסותא אשדוד)

תינוק בוכה

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד התקבל ביום רביעי שעבר (14/6) בלילה תינוק בן ארבעה חודשים כאשר הוא סובל משעלת, מידע זה הועבר אל בית החולים מקופת החולים שם עבר התינוק את הבדיקות שהוכיחו את הימצאות המחלה. עם התגברות המחלה ובפרט קשיי נשימה שבאו לידי ביטוי במצוקה נשימתית ושיעול עד הכחלה (ירידה בחמצן בדם) הוחלט לפנותו אל ביה”ח.

עם קבלתו בבית החולים הועבר לטיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים בראשות ד”ר נעה רוזנפלד, שם טופל באמצעות אנטיביוטיקה והנשמה לא פולשנית.

בימים האחרונים חלה הטבה במצוקה הנשימתית של התינוק אך הוא עדיין סובל משעלת בצורה מאוד קשה וממשיך להיות מטופל מחלקת טיפול נמרץ של בית החולים.

בבית החולים מבקשים לציין כי חיסון מוקדם של האם בזמן ההיריון לשעלת היה מונע את הסיטואציה הנוכחית.

ד”ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים והרופאה המטפלת: “החיסונים לשעלת הם חיסונים חשובים ביותר ומצילי חיים. ככל שמדובר בתינוק צעיר יותר סיכויי התמותה גבוהים יותר והנזק הקשה למוח וללב הוא בלתי הפיך. אני קוראת לכל ההורים לא לקחת סיכון ולקבל את כלל החיסונים הנדרשים טרם הלידה ולאחריה”

ד”ר מאיה חלד-עקיבא מומחית למחלות זיהומיות בילדים ביה”ח הציבורי אסותא אשדוד: “שעלת היא מחלה הנגרמת על ידי חיידק וניתנת למניעה על ידי חיסוני השגרה והתחסונות של האם במהלך ההיריון. חיידק השעלת תוקף את מערכת הנשימה וגורם בילדים ומבוגרים לשיעול התקפי הנמשך שבועות ארוכים ואף מספר חודשים. בילודים ותינוקות היא יכולה לגרום למחלה מאוד קשה ואף למוות. 1 מתוך 5 תינוקות עם שעלת מתחת לגיל חודשיים יתאשפז ו-1 מתוך 100 תינוקות מתחת לגיל חודשיים עם שעלת ימותו מסיבוכי המחלה. הטיפול האנטיביוטי אשר ניתן בשלב האבחנה לא משנה משמעותית את המהלך המחלה ולכן החשיבות גבוה להתחסנות ומניעה של המחלה.”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה