Colorectal cancer

מנהל המזון והתרופות האמריקאי דחה את אישור Zolbetuximab לטיפול בממאירות מערכת עיכול (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על דחיית אישור התכשיר הניסיוני Zolbetuximab לטיפול בממאירות קיבה או צומת וושט-קיבה לאור סוגיות הנוגעות לתהליכי הייצור של התרופה.

הנוגדן החד-שבטי היה תחת תכנית בחינה מועדפת כתכשיר הראשון המיועד באופן ספציפי לאדנוקרצינומה של הקיבה או צומת וושט-קיבה שלילי ל-HER2 בשלב מתקדם-מקומית לא-נתיח או גרורתי, חיובי ל-Claudin 18.2. ביטוי יתר של Claudin 18.2 בתאי סרטן קיבה נקשר עם גדילת גידול והתקדמות ממאירות.

עם זאת, מנהל המזון והתרופות האמריקאי לא אישר את Zolbetuximab עד לתאריך המתוכנן לקבלת החלטה בנוגע לטיפול (12 בינואר, 2024) לאור סוגיות לא-פתירות לאחר בחינה לפני מתן אישור של מרכזי הייצור של Zolbetuximab ע”י גוף שלישי.

בחברת התרופות Astellas עובדים בשיתוף פעולה עם מנהל המזון והתרופות האמריקאי ועם היצרן במטרה לפתור את הסוגיות במהירות.  מהחברה נמסר כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי לא הציג דרישה למידע נוסף אודות יעילות ובטיחות התרופה. במחקר בשלב 3, Zolbetuximab הובילה לשיפור חציון הישרדות ללא-התקדמות וחציון הישרדות כולל בכ-2-3 חודשים, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד.

במידה והטיפול ב- Zolbetuximab יאושר, אזי על פתולוגים יהיה להשלים בדיקה של Claudin 18.2 ככלי אבחנתי נוסף בטרם מתן הטיפול התרופתי.

התכשיר הניסיוני מצוי תחת הערכה גם ביפן, סין ואירופה.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה