Colorectal cancer

שילוב ממוקד מטרה לסרטן מעי גס משפר איכות חיים (ASCO GI)

בקרב חולים עם סרטן מעי גס חיובי ל-KRAS G12C, שילוב של מעכב KRAS G12C ומעכב EGFR, הוביל לשיפור באיכות החיים בהשוואה לטיפול הסטנדרטי, כך עולה מניסוי שהוצג בכנס ASCO GI

בחולים עם סרטן המעי הגס הנושאים את המוטציה KRAS G12C, שילוב של sotorasib, מעכב KRAS G12C, ו-panitumumab, מעכב EGFR, הוביל לשיפור במדדי איכות החיים (QoL) בהשוואה לטיפול הסטנדרטי, כך עולה ממחקר שהוצג בסימפוזיון ASCO לסרטן GI.

המוטציה ב-KRAS G12C מתרחשת ב-3%-4% ממקרי סרטן המעי הגס והחלחולת הגרורתיים. המחקר כלל 160 מטופלים שחולקו באקראי ל-sotorasib פעם ביום במינון 960 מ”ג בתוספת panitumumab, ל-sotorasib פעם ביום במינון 240 מ”ג בתוספת panitumumab, או לבחירת החוקר של טריפלורידין-טיפירציל (trifluridine–tipiracil) או רגוראפניב (regorafenib).

המחקר מוצג בהמשך לניסוי הפאזה 3 שפורסם ב-The New England Journal of Medicine לפי כחודשיים, שהדגים שיפורים בהישרדות החציונית ללא התקדמות, התקדמות או מוות, ותגובה אובייקטיבית (OR). הניתוח החדש הראה ששני המינונים של sotorasib שיפרו בנוסף גם את התוצאים שנבדקו שהיו מבוססי דיווח עצמי של המטופלים.

לפי המחקר, בהשוואה לקבוצת הכימותרפיה, היו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשינוי הממוצע בשבוע 8 של מדדי הכאב בשיא, התפקוד הגופני ואיכות החיים. בנוסף, כמעט כל המדדים האחרים היו עדיפים יותר בקבוצת הטיפול, אך לא היו מובהקים סטטיסטית. בין תופעות הלוואי, שלשולים נטו להיות תכופים יותר בזרועות ההתערבות.

לפי עורך המחקר, “היתרונות הקליניים ותוצאות איכות החיים הטובות יותר הקשורות ל-sotorasib במינון גבוה של 960 מיליגרם בתוספת panitumumab מבססים את השילוב הזה כסטנדרט חדש פוטנציאלי לטיפול בחולים עם סרטן המעי הגס מוטנטי ל-KRAS G12C”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה