Complementary and Alternative

התועלת של טיפול במוזיקה על המצב הפסיכולוגי בנשים סביב תקופת המנופאוזה (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול במוזיקה עשוי להקל על התסמינים הפסיכולוגיים והרגשיים בנשים סביב תקופת המנופאוזה ומהווה אמצעי יעיל לשיפור איכות החיים של נשים אלו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נשים עשויות לחוות שינויים גופניים ונפשיים רבים בעקבות ירידה ברמות פרוגסטרון ואסטרוגן עם הירידה בתפקוד השחלות. כעת הם ביקשו לבחון את תכנית טיפול במוזיקה עשויה לשמש כאמצעי לא-תרופתי, בשילוב עם טיפול תרופתי, להקלה על התסמינים של נשים סביב תקופת המנופאוזה.

מדגם המחקר כלל 20 נשים בזרוע טיפול במוזיקה ו-20 נשים בזרוע טיפול קוגניטיבי התנהגותי אשר שימשו כביקורות. הנשים היו סביב תקופת המנופאוזה, בגילאי 40-60 שנים, ללא מחזורי ווסת במשך שנה אחת. ההתערבות כללה שמונה מפגשי טיפול במוזיקה, כולל טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, שארכו 60 דקות כל אחד. תקופת המחקר ארכה ארבעה חודשים ממועד הגיוס למחקר.

מהנתונים עולה כי בזרוע הטיפול במוזיקה תועדה ירידה גדולה יותר משמעותית במדד Menopause Rating Scale (שינוי לאורך זמן של 9.2 נקודות לעומת 3.5 נקודות, בהתאמה, p=0.008) ובתת-מדד להערכת המצב הפסיכולוגי (שינוי לאורך זמן של 6.5 נקודות לעומת 0.9 נקודות, בהתאמה, p=0.004) של מדד Menopause Rating Scales, בהשוואה לקבוצת טיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

עוד עולה מהנתונים כי בקרב נשים בזרוע הטיפול במוזיקה תועדה עליה במדד איכות חיים פסיכולוגית, ממצא אשר לא תואר בזרוע טיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מספקים בסיס תרפויטי לפיתוח טיפולים לא-תרופתיים להקלה על תסמינים פסיכולוגיים ורגשיים בנשים סביב תקופת המנופאוזה.

Menopause, Oct 1, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה