Complementary and Alternative

השפעות אקופונקטורה על מחלת קרוהן (J Pharmacopuncture)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Pharmacopuncture עולה כי אקופונקטורה עם Moxibustion הדגימה השפעות משמעותיות בחולים עם מחלת קרוהן בהשוואה לאקופונקטורה דמה עם דמה Moxibustion, עם כי ההשפעה של אקופונקטורה לבדה אינה חד-משמעית.  יתרה מזאת, רק בחולים עם מחלת קרוהן בדרגה קלה-עד-בינונית תועדה השפעה משמעותית לאקופונקטורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלת קרוהן הינה מחלה כרונית של מערכת העיכול ממשפחת מחלות מעי דלקתיות. כעת הם השלימו סקירה שיטתית להערכת דרגת העדויות ממחקרים אקראיים ומבוקרים אודות ההשפעה של התערבות זו בחולי קרוהן.

החוקרים השלימו חיפוש ב-12 מאגרי נתונים לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים רלבנטיים. הסיכון להטיה של כל מחקר נבחן באופן עצמאי ע”י שלושה סוקרים ודרגת העדויות נקבעה על-פי סיווג GRADE (או Grading of Recommendations, Assessment, Development, and Evaluation).

הסקירה כללה 12 מחקרים ומהם עולה יעילות גבוהה להתערבות בחולי קרוהן עם מחלה בדרגה קלה-עד-בינונית (יחס סיכויים של 3.23, רווח בר-סמך 95% של 1.43-7.30), עם הבדל משמעותי בין אקופונקטורה עם Moxibustion ובין אקופונקטורה-דמה עם דמה-Moxibustion.

השינוי במדד Crohn’s Disease Activity Index בחולים עם מחלת קרוהן בדרגה קלה-עד-בינונית היה משמעותי בין זרוע טיפול באקופונקטורה עם Moxibustion ובין קבוצת הביקורת (הבדל ממוצע של 74.15-, רווח בר-סמך 95% של 93.28- עד 55.01-).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את התועלת של אקופונקטורה בטיפול במחלת קרוהן, המבוססים על אקופונקטורה בלבד וכן להשלים מחקרים אקראיים ומבוקרים בחולים עם דרגת פעילות שונה של המחלה.

J Pharmacopuncture, Sep 30, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה