Congestive heart failure

איגודי הסוכרת והקרדיולוגיה (האמריקאיים) ממליצים להמנע מלרשום אבנדיה לחולי אי ספיקת לב בדרגות NYHA של 3 ו-4

המידע הרישומי של pioglitazone   ו-  rosiglitazone (אבנדיה), תכשירים תיאזולידנדיונים (TZD ) לאיזון סוכרת,  כולל אזהרות קלינות לניטור מטופלים עם אי ספיקת לב (CHF ) והמלצה שלא לעשות שימוש בתרופות אלה במטופלים בדרגת חומרת CHF של 3 ו-4.

למרות זאת, קיימים דיווחים כי  TZD נרשמים באופן תכוף לחולי CHF. החברה האמריקאית לסוכרת  (ADA ) יחד עם החברה האמריקאית לקרדיולוגיה (AHA ) הפיקו נייר עמדה שבו סקרו את העדויות המחקריות האחרונות, וריכזו את ההנחיות העיקריות הבאות:

– לפני התחלת טיפול ב- TZD , אבנדיה, הרופא חייב לבחון בזהירות את ההיסטוריה והמצב הפיזי של החולה עם דגש למחלת לב. המטופל צריך להיות מתודרך ליידע את הרופא באשר לכל שינוי או תסמין של בצקת או קוצר נשימה.

– במטופלים עם גורמי סיכון מרובים ל- CHF , תפקוד חדרי לא תקין ללא סימפטומים, או סיווג של CHF בדרגה 1 או 2, יש להתחיל טיפול באבנדיה במינון נמוך והעלאת המינון בהדרגה ובזהירות יתרה.

– אין לרשום TZD למטופלים עם CHF מאובחן המסווג ברמות 3 או 4 .

– במקרה של בצקת המתפתחת תוך כדי שימוש ב- TZD כאשר אי ספיקת לב או גורמים אחרים נשללו, ניתן לשקול טיפול בדיורטיקה והמשך טיפול ב- TZD. לחילופין, ניתן להפסיק טיפול ב- TZD או להפחית את המינון.

–  בחולי CHF חדשים שאובחנו ואשר נמצאים כבר בטיפול ב- TZD , יש לשקול מחדש מתן ה- TZD. אם ה- CHF מתפתח במטופלים שבהם ידוע על תפקוד לא תקין של חדר לב שמאלי, יש להפסיק מייד את הטיפול באבנדיה.

Nesto RW et al. Thiazolidinedione use, fluid retention, and congestive heart failure: A consensus statement from the American Heart Association and American Diabetes Association. Circulation 2003 Dec 9; 108:2941-8. 

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה