Congestive heart failure

התועלת של dapagliflozin לאי ספיקת לב חריפה (European Journal of Pharmacology)

טיפול ב-Dapagliflozin עשוי להקל סימפטומטית ולשפר שיתון בחולים עם אי ספיקת לב חריפה ללא תלות במקטע פליטה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-European Journal of Pharmacology.

Dapagliflozin היא תרופה ממשפחת מעכבי ה-SGLT2, משפחת תרופות לה הודגם כי קיימות השפעות מועילות בחולים עם אי ספיקת לב כרונית. כך למשל, dapagliflozin הדגים יכולת להפחית את הסיכון למוות באותם חולים ללא קשר למצבם הסוכרתי. בעוד שהמנגנון הבסיסי של קבוצת תרופות זו מצביע על הפוטנציאל שלהם כאפשרות טיפול באי ספיקת לב אקוטית, טרם פרסום מחקר זה, העדויות לגבי התועלת הקלינית שלהם היו בודדות ומוגבלות.

מחקר אקראי כפול סמיות זה כלל 87 חולים עם אי ספיקת לב חריפה עם קוצר נשימה. בתוך 24 שעות מתחילת האשפוז, החולים חולקו באקראי לקבלת Dapagliflozin (10 מ”ג ליום, N = 45) או לפלצבו (N = 42) למשך 30 יום. התוצא העיקרי שנבדק במחקר היה ההבדל בין שתי הקבוצות במדד קוצר נשימה כפי שנמדד בקנה מידה חזותי אנלוגי (VAS) במהלך 4 הימים הראשונים.

המחקר הראה כי dapagliflozin הפחית באופן משמעותי את התוצאים הראשוני והשניוני: ציון קוצר הנשימה בהשוואה לפלסבו (< 0.001) והפחתה יחסית גבוהה יותר ברמות ה-NT-proBNP בהשוואה לבסיס (P = 0.001). בנוסף, תפוקת שתן מצטברת גבוהה יותר הודגמה ביום ה-4 (P = 0.031). Dapagliflozin הפחית באופן משמעותי גם את שיעורי האשפוז החוזר תוך 30 יום לאחר השחרור. נצפתה הפחתה לא סטטיסטית בשיעור החמרות אי ספיקת לב.בעוד שהוא לא השפיע באופן משמעותי על ריכוז ה-Na בשתן, או על שיעורי תמותה.

לתקציר המחקר ב-EJP 

 

Eur J Pharmacol. 2023 Dec 15:961:176179

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה