Constipation

השוואת Polyethylene Glycol לעומת Lactulose להקלה על עצירות בנשים הרות (Int J Gynaecol Obstet)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Gynaecology and Obstetrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ל- Polyethylene Glycol 4000 (או PEG) ול-Lactulose יעילות דומה להקלה על עצירות בנשים הרות, כאשר שלשול ויציאות רכות דווחו בשכיחות נמוכה יותר עם PEG.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוות בין PEG ובין Lactulose להקלה על עצירות כרונית בזמן הריון. מדגם המחקר כלל נשים בשבוע 28-32 להיריון אשר היו במעקב במהלך הריון וענו על קריטריוני Rome IV להגדרת עצירות כרונית. נשים מתאימות שנתנו הסכמתן לקחת חלק במחקר חולקו באקראי לקבלת PEG (10 גרם ביום) או Lactulose (10 גרם ביום) למשך ארבעה שבועות.

המשתתפות מילאו יומן לתיעוד פעולות מעיים וכן השיבו לשאלוני PAC-SYM (או Patient Assessment of Constipation Symptoms), PAC-QoL (או Patient Assessment of Constipation Quality of Life) ו-BSFS (או Bristol Stool Form Scale), אשר הושלמו בתחילת המחקר ובתום ארבעת השבועות.

החוקרים בחנו את הסיכון היחסי לתוצא העיקרי המשולב של תנועת מעיים ספונטנית מלאה ושיפור במדד PAC-SYM הממוצע (ירידה של לפחות נקודה אחת מתחילת המחקר).

מבין 4,323 נשים שעברו בדיקות סקר, 780 ענו על קריטריוני Rome IV להגדרת עצירות ו-360 נתנו הסכמתן להשתתף במחקר וחולקו לזרוע טיפול ב-PEG (180 נשים) או Lactulose (180 נשים). החוקרים בחנו את הנתונים אודות 247 נשים שהשלימו את המחקר.

מהנתונים עולה כי תנועת מעיים ספונטנית מלאה תועדה ב-107 מבין 124 (86.3%) נשים לעומת 102 מבין 123 (82.9%) נשים (סיכון יחסי של 1.04, p=0.464) בזרוע הטיפול ב-PEG ובזרוע הטיפול ב-Lactulose, בהתאמה.

שיפור במדד PAC-SYM תועד ב-62 מבין 118 (52.5%) נשים בזרוע הטיפול ב-PEG לעומת 44 מבין 118 (37.3%) נשים בזרוע טיפול ב-Lactulose (סיכון יחסי של 1.40, רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.88).

באשר לתוצאים המשניים, החוקרים זיהו הבדל משמועתי לטובת PEG, במדד להערכת תסמינים בטניים כחלק מ-PACY-SYM, בשיעורי מרקם צואה תקין ובתופעות לוואי של הקאות ושלשולים.

בניתוח סטטיסטי שכלל תקנון למאפייני הבסיס, רק ההבדל בשיעורי שלשול וצואה רכה נותר מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות דומה של PEG ו-Lactulose להקלה על עצירות בנשים הרות.

Int J Gynaecol Obstet, Feb 23, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה