COPD

צריכה רבה של ניאצין בתזונה מלווה בסיכון מופחת למחלת ריאות חסימתית כרונית במבוגרים (Sci Rep)

ריאות

מתוצאות מוקדמות שפורסמו בכתב העת Scientific Reports עולה כי צריכה תזונתית רבה של ניאצין מלווה בשיעורי הימצאות מופחתים של מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים מסין כי מחקר קודם הראה כי לוויטמינים מסוימים, בעיקר ויטמינים A, C, D ו-E, השפעה חיובית על מחלת ריאות חסימתית כרונית. עם זאת, אין נתונים מספקים אודות הקשר בין ויטמין B3, או ניאצין, והמצוי במזונות כמו בשר, אגוזים ודגים, ובין מחלת ריאות חסימתית כרונית.

החוקרים בנו את הקורלציה בין צריכת ניאצין בתזונה ובין מחלת ריאות חסימתית כרונית על-בסיס נתונים אודות מבוגרים שלקחו חלק בסקר National Health and Nutrition Examination Survey בין השנים 2003 ו-2012.

המבוגרים סווגו לקבוצת חולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (243 חולים) ואלו ללא מחלת הריאות (6,812 מבוגרים).

בהשוואה לאלו ללא מחלת הריאות, אלו עם מחלת ריאות חסימתית כרונית היו מבוגרים יותר ועם צריכת ניאצין בתזונה שהייתה נמוכה יותר משמעותית (21.39 מ”ג לעומת 25.29 מ”ג, בהתאמה).

החוקרים כותבים כי באלו ברבעון העליון של צריכת ניאצין בתזונה תועד סיכון מופחת לאבחנה של מחלת ריאות חסימתית כרונית, בהשוואה לאלו ברבעון התחתון (יחס סיכויים של 0.55, רווח בר-סמך 95% של 0.33-0.89).

ממצאי המחקר מעידים כי ניאצין עשוי לשמש כגורם מגן מפני הופעת מחלת ריאות חסימתית כרונית, אם כי המנגנונים בבסיס הקשר הנ”ל עדיין אינם מובנים היטב.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את המינון האופטימאלי של ניאצין בתזונה לשיפור התפקוד הריאתי ומניעת התפתחות מחלת ריאות חסימתית כרונית.

Sci Rep, Jan 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה